Reglament de modificació del Reglament intern del personal col·laborador educatiu del Govern d’Andorra (Text refós sense caràcter oficial)
Índex
[Mostra/Amaga]Capítol primer. Disposicions generals
Article 1
La relació de treball, la situació, els drets i els deures del personal col·laborador educatiu del ministeri encarregat de l’educació es regeixen per la Llei de la funció pública aprovada pel Consell General el 15 de desembre del 2000 i les normes que la desenvolupen, i per aquest Reglament.
Article 2
D’acord amb aquest Reglament, es considera personal col·laborador educatiu els funcionaris i els agents de l’Administració de caràcter indefinit del ministeri encarregat de l’educació que presten un servei de suport educatiu sense responsabilitat pedagògica als centres que depenen del ministeri o a altres centres educatius.
Article 3
El personal col·laborador educatiu contribueix a difondre i a integrar la llengua i la cultura d’Andorra.
Capítol segon. Classificació del personal col·laborador educatiu. Funcions bàsiques
Article 4
El personal adscrit a l’ocupació professional tipus de col·laborador educatiu del ministeri encarregat de l’educació pot actuar en els nivells d’ensenyament següents:
1. educació maternal
2. primera ensenyança
3. segona ensenyança
4. batxillerat
5. formació professional
2. primera ensenyança
3. segona ensenyança
4. batxillerat
5. formació professional
Els llocs de col·laborador educatiu estan classificats al nivell C2, que consta a la taula salarial del Cos Especial d’Ensenyament de l’annex núm. 2 de la Llei de la funció pública, del 15 de desembre del 2000.
Article 5
Les funcions pròpies del col·laborador educatiu a maternal són les següents:
1. Assegurar, conjuntament amb el mestre, la bona convivència i la seguretat dels alumnes durant el desenvolupament de les activitats d’aula i els moments d’esbarjo.
2. Acompanyar i vigilar els alumnes en els desplaçaments, conjuntament amb el mestre.
3. Participar en les activitats i les sortides que organitzi l’escola.
4. Col·laborar en l’assistència als alumnes.
5. Ajudar el mestre d’aula o el mestre de formació andorrana a preparar el material educatiu i a disposar-lo dins l’aula.
6. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’ús dels infants.
7. Col·laborar amb el mestre d’aula de l’Escola Andorrana en el moment dels àpats.
8. En cas d’accident o de malaltia de l’infant, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital, si ho demana la direcció de centre.
9. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
10. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
2. Acompanyar i vigilar els alumnes en els desplaçaments, conjuntament amb el mestre.
3. Participar en les activitats i les sortides que organitzi l’escola.
4. Col·laborar en l’assistència als alumnes.
5. Ajudar el mestre d’aula o el mestre de formació andorrana a preparar el material educatiu i a disposar-lo dins l’aula.
6. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’ús dels infants.
7. Col·laborar amb el mestre d’aula de l’Escola Andorrana en el moment dels àpats.
8. En cas d’accident o de malaltia de l’infant, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital, si ho demana la direcció de centre.
9. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
10. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
Article 6
Les funcions pròpies del col·laborador educatiu a primera ensenyança de l’Escola Andorrana són les següents:
1. Assegurar, conjuntament amb els mestres, la bona convivència i la seguretat dels alumnes durant el desenvolupament de les activitats d’educació física i els moments d’esbarjo.
2. Acompanyar i vigilar els alumnes en els desplaçaments, conjuntament amb els mestres.
3. Participar en les activitats i les sortides que organitzi l’escola.
4. Col·laborar en l’assistència als alumnes durant les activitats d’educació física.
5. Ajudar el mestre especialista d’educació física a preparar el material educatiu i a disposar-lo en l’espai on es fa l’activitat.
6. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’educació física d’ús dels infants i fer-ne l’inventari.
7. Controlar l’assistència dels alumnes i avisar les famílies en cas d’absència.
8. En cas d’accident o de malaltia de l’infant, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana la direcció de centre.
9. Dur a terme el control i la reposició del material fungible, farmacèutic i audiovisual.
10. Ajudar el mestre en la producció i la repartició de material educatiu.
11. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
12. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
2. Acompanyar i vigilar els alumnes en els desplaçaments, conjuntament amb els mestres.
3. Participar en les activitats i les sortides que organitzi l’escola.
4. Col·laborar en l’assistència als alumnes durant les activitats d’educació física.
5. Ajudar el mestre especialista d’educació física a preparar el material educatiu i a disposar-lo en l’espai on es fa l’activitat.
6. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’educació física d’ús dels infants i fer-ne l’inventari.
7. Controlar l’assistència dels alumnes i avisar les famílies en cas d’absència.
8. En cas d’accident o de malaltia de l’infant, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana la direcció de centre.
9. Dur a terme el control i la reposició del material fungible, farmacèutic i audiovisual.
10. Ajudar el mestre en la producció i la repartició de material educatiu.
11. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
12. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
Article 7
Les funcions pròpies del col·laborador educatiu a segona ensenyança i a batxillerat de l’Escola Andorrana i a formació professional del sistema educatiu andorrà són les següents:
1. Vigilar els alumnes en una aula en cas d’absència del professor i durant les hores d’estudi dels alumnes.
2. Assegurar la vigilància dels patis i dels passadissos en els moments d’entrada i de sortida dels alumnes a les aules.
3. Assegurar, conjuntament amb els professors, la bona convivència i la seguretat dels alumnes durant el desenvolupament dels desplaçaments, els moments d’esbarjo i les activitats i les sortides que organitza l’escola o el centre.
4. Controlar l’assistència dels alumnes i avisar les famílies en cas d’absència.
5. En cas d’accident o de malaltia de l’alumne, atendre’n les necessitats.
Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana la direcció de centre.
6. Resoldre els conflictes que poden sorgir entre l’alumnat durant el temps de menjador d’acord amb la normativa de convivència del centre.
7. Ajudar el professor en la producció i la repartició del material educatiu.
8. Dur a terme el control i la reposició del material fungible, farmacèutic i audiovisual.
9. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
10. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
2. Assegurar la vigilància dels patis i dels passadissos en els moments d’entrada i de sortida dels alumnes a les aules.
3. Assegurar, conjuntament amb els professors, la bona convivència i la seguretat dels alumnes durant el desenvolupament dels desplaçaments, els moments d’esbarjo i les activitats i les sortides que organitza l’escola o el centre.
4. Controlar l’assistència dels alumnes i avisar les famílies en cas d’absència.
5. En cas d’accident o de malaltia de l’alumne, atendre’n les necessitats.
Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana la direcció de centre.
6. Resoldre els conflictes que poden sorgir entre l’alumnat durant el temps de menjador d’acord amb la normativa de convivència del centre.
7. Ajudar el professor en la producció i la repartició del material educatiu.
8. Dur a terme el control i la reposició del material fungible, farmacèutic i audiovisual.
9. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció del públic i de l’alumnat.
10. Complir les normes organitzatives i de funcionament del centre.
Article 8
Les funcions pròpies del col·laborador educatiu en els projectes educatius específics, en l’àmbit dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar, són les següents:
1. Assegurar, conjuntament amb els tècnics especialitzats encarregats dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar, la bona convivència i la seguretat dels alumnes durant el desenvolupament de les activitats d’aula, els desplaçaments, els moments d’esbarjo i les activitats i les sortides dels programes.
2. Ajudar els tècnics especialitzats encarregats dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar a preparar el material educatiu i a disposar-lo dins l’aula.
3. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’ús dels alumnes.
4. Col·laborar amb els tècnics especialitzats encarregats dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar en el moment dels àpats.
5. En cas d’accident o de malaltia de l’alumne, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana el cap de l’Àrea de Psicopedagogia.
6. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció de les famílies i de l’alumnat.
7. Complir les normes organitzatives i de funcionament de l’Àrea de Psicopedagogia.
2. Ajudar els tècnics especialitzats encarregats dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar a preparar el material educatiu i a disposar-lo dins l’aula.
3. Contribuir en el manteniment i la neteja del material d’ús dels alumnes.
4. Col·laborar amb els tècnics especialitzats encarregats dels programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció al món escolar en el moment dels àpats.
5. En cas d’accident o de malaltia de l’alumne, atendre’n les necessitats. Acompanyar-lo al servei d’atenció sanitària o en el trasllat en ambulància a l’hospital si ho demana el cap de l’Àrea de Psicopedagogia.
6. Col·laborar en l’acolliment i l’atenció de les famílies i de l’alumnat.
7. Complir les normes organitzatives i de funcionament de l’Àrea de Psicopedagogia.
Article 9
1. A l’Escola Andorrana, per cada 12 aules de maternal hi ha un col·laborador educatiu per assegurar les substitucions de col·laboradors educatius a maternal en cas de baixa laboral de menys de 15 dies naturals i de permís administratiu retribuït.
2. El col·laborador educatiu que assegura les substitucions cobreix les absències preferentment al centre escolar que li assigna la Direcció del Departament de l’Escola Andorrana. En cas de necessitat, intervé també en altres centres.
3. Les funcions del col·laborador educatiu que assegura les substitucions són les que descriu l’article 5, tot i que el director del centre on està assignat pot encomanar-li altres tasques de col·laborador educatiu en cas que no estigui fent cap substitució.
4. Si el ministeri no pot posar a disposició d’un centre el col·laborador educatiu que assegura les substitucions a maternal per fer-se càrrec d’una substitució, aquesta substitució la cobreixen altres col·laboradors educatius del centre quan ho demana la direcció del centre. En aquest cas, el col·laborador educatiu que assegura la substitució percep una prima de 16,67 euros per dia efectuat a comptar del tercer dia laboral substituït. Aquesta prima per substitució no cotitza a la mútua, no és pensionable, és de caràcter no estructural i s’actualitza d’acord amb l’augment general de retribució que estableixi la Llei que aprovi el pressupost.
2. El col·laborador educatiu que assegura les substitucions cobreix les absències preferentment al centre escolar que li assigna la Direcció del Departament de l’Escola Andorrana. En cas de necessitat, intervé també en altres centres.
3. Les funcions del col·laborador educatiu que assegura les substitucions són les que descriu l’article 5, tot i que el director del centre on està assignat pot encomanar-li altres tasques de col·laborador educatiu en cas que no estigui fent cap substitució.
4. Si el ministeri no pot posar a disposició d’un centre el col·laborador educatiu que assegura les substitucions a maternal per fer-se càrrec d’una substitució, aquesta substitució la cobreixen altres col·laboradors educatius del centre quan ho demana la direcció del centre. En aquest cas, el col·laborador educatiu que assegura la substitució percep una prima de 16,67 euros per dia efectuat a comptar del tercer dia laboral substituït. Aquesta prima per substitució no cotitza a la mútua, no és pensionable, és de caràcter no estructural i s’actualitza d’acord amb l’augment general de retribució que estableixi la Llei que aprovi el pressupost.
Capítol tercer. Selecció i contractació. Carrera professional i mobilitat
Article 10
1. Es contractarà un col·laborador educatiu a maternal per cada aula de maternal.
2. Es contractarà un col·laborador educatiu per cada 95 alumnes als centres de primera ensenyança.
3. Es contractarà un col·laborador educatiu per cada 60 alumnes als centres de segona ensenyança i per cada 80 alumnes al centre de batxillerat i al centre de formació professional.
2. Es contractarà un col·laborador educatiu per cada 95 alumnes als centres de primera ensenyança.
3. Es contractarà un col·laborador educatiu per cada 60 alumnes als centres de segona ensenyança i per cada 80 alumnes al centre de batxillerat i al centre de formació professional.
Article 11
Les places no són mai de titularitat de la persona que les ocupa. Per tant, el personal es pot canviar dins de la mateixa ocupació professional tipus, d’acord amb el que estipulen els articles següents i la normativa vigent.
Article 12
Les assignacions de centre educatiu o programa als departaments del ministeri encarregat de l’educació depenen dels directors de departament. Aquestes assignacions signifiquen un canvi de centre o de programa a un altre sempre que el funcionari o l’agent de l’Administració de caràcter indefinit hagi superat el període de prova del lloc de col·laborador educatiu de procedència, en els departaments del ministeri encarregat de l’educació.
En cas que l’assignació es faci a demanda de la persona interessada, cal que aquesta persona hagi estat un mínim de dos cursos escolars al centre o al programa de procedència.
Article 13
En cas de necessitat d’optimització d’efectius en un centre educatiu o un programa, la continuïtat del personal col·laborador educatiu al centre educatiu o al programa en el qual està adscrit es decideix a partir del còmput global resultant de l’aplicació del barem següent:
1 punt per curs escolar al centre o al programa
La mitjana de punts de les dues darreres etapes del procés de gestió i avaluació de l’acompliment, obtinguts de la manera següent:
0 punt = nivell d’acompliment insuficient
1 punt = nivell d’acompliment millorable
2 punts = nivell d’acompliment acceptable
3 punts = nivell d’acompliment molt bo
4 punts = nivell d’acompliment excepcional
1 punt = nivell d’acompliment millorable
2 punts = nivell d’acompliment acceptable
3 punts = nivell d’acompliment molt bo
4 punts = nivell d’acompliment excepcional
En cas d’empat, la continuïtat es decideix per sorteig en presència de les direccions de departament concernides i de les persones interessades.
El ministeri encarregat de l’educació procurarà assignar en places dins el mateix nivell d’ensenyament en el qual estava adscrit fins al moment, sempre que hi hagi places disponibles, el personal que, amb l’aplicació del barem anterior, no pugui continuar al mateix centre educatiu o al mateix programa.
Article 14
1. Al final de cada procés de promoció per concurs intern o extern, per efectuar la provisió de places, les persones que hagin superat cada procés de selecció escullen la plaça seguint un ordre de prioritat establert a partir de la millor qualificació global de les proves selectives dutes a terme, de la més alta a la més baixa.
2. El ministeri encarregat de l’educació publica, al final de cada procés, la llista de candidats que han superat el concurs intern o extern, i relaciona el número de candidat amb les qualificacions obtingudes.
3. En cas d’empat, la provisió es fa per sorteig, en presència de les direccions de departament concernides i dels candidats interessats.
2. El ministeri encarregat de l’educació publica, al final de cada procés, la llista de candidats que han superat el concurs intern o extern, i relaciona el número de candidat amb les qualificacions obtingudes.
3. En cas d’empat, la provisió es fa per sorteig, en presència de les direccions de departament concernides i dels candidats interessats.
Capítol quart. Condicions de treball: jornada laboral, vacances i retribució
Article 15
La jornada de treball setmanal del personal col·laborador educatiu s’estableix de la manera següent:
A l’Escola Andorrana: 40 hores
Al sistema educatiu francès: 27 hores a l’aula i fins a 4 hores i 30 minuts repartides en períodes de permanència de 15 minuts abans de l’inici i després de l’acabament de les classes.
Al sistema educatiu espanyol: 27 hores i 30 minuts a l’aula i fins a 4 hores i 30 minuts repartides en períodes de permanència de 15 minuts abans de l’inici i després de l’acabament de les classes.
Als programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció en el món escolar: 33 hores
La distribució d’aquest horari laboral depèn de la direcció del centre o del cap de l’Àrea de Psicopedagogia.
Al sistema educatiu francès: 27 hores a l’aula i fins a 4 hores i 30 minuts repartides en períodes de permanència de 15 minuts abans de l’inici i després de l’acabament de les classes.
Al sistema educatiu espanyol: 27 hores i 30 minuts a l’aula i fins a 4 hores i 30 minuts repartides en períodes de permanència de 15 minuts abans de l’inici i després de l’acabament de les classes.
Als programes d’atenció d’alumnat amb dificultats d’inserció en el món escolar: 33 hores
La distribució d’aquest horari laboral depèn de la direcció del centre o del cap de l’Àrea de Psicopedagogia.
Article 16
1. El Govern és l’encarregat de fixar el descans setmanal i les vacances anyals previstes a la legislació vigent, tenint en compte el calendari escolar que elabora.
2. El personal col·laborador educatiu ha d’estar a disposició del ministeri encarregat de l’educació durant un període màxim de 10 dies naturals abans d’iniciar el curs escolar i 10 dies naturals després de finalitzar-lo, comptats segons el calendari de vacances escolars decretat anualment pel Govern, a fi de poder preparar el proper curs escolar, seguir plans de formació o per a qualsevol altra necessitat lligada a la seva tasca.
Disposició transitòria
Mentre sigui vigent la situació d’emergència sanitària causada per la COVID-19 i amb la voluntat d’atendre els alumnes de manera continuada en el si dels centres escolars, en cas d’absència del docent de referència, el personal col·laborador educatiu passarà a ser el referent per a l’acollida i la vigilància dels alumnes a les aules. Així mateix podrà vetllar per la bona convivència en els moments d’esbarjo sense la presència del docent.Cosa que es fa pública per a coneixement general.
Andorra la Vella, 28 de juliol del 2010
Jaume Bartumeu Cassany
Cap de Govern
Cap de Govern
Inclou modificacions de: