Carregant...
 

Decret 381/2021, del 24 de novembre del 2021,



Decret 381/2021, del 24-11-2021, d’aprovació del Reglament de l’estructura orgànica del Departament de Policia.

L’article 41 del text refós de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia estableix que el Cos de Policia s’estructura orgànicament en els serveis i les estructures funcionals necessaris per acomplir la missió i les funcions que té encomanades. Aquest mateix article també preveu que aquests serveis i estructures funcionals puguin consistir en divisions, àrees, unitats, grups i seccions, que són creats, modificats o suprimits pel Govern per la via reglamentària, a proposta del ministre competent en matèria d’Interior i amb l’informe previ del director del Cos de Policia. D’altra banda, incideix en el fet que les funcions i l’organització dels serveis i les estructures funcionals es regulen reglamentàriament.

El primer reglament de l’estructura orgànica del Cos de Policia data del 6 de maig del 2015 i va estar motivat per la reestructuració del Govern i del mateix Ministeri de Justícia i Interior, així com per la necessitat de dotar el Departament de Policia de més seguretat jurídica. Aquest reglament va ser modificat el 25 de maig del 2016, com a conseqüència dels processos de provisió de places vacants de comandaments del Cos de Policia. Posteriorment, el 20 de desembre del 2017, es va aprovar un tercer reglament de l’estructura orgànica del Cos, a fi d’adaptar aquesta estructura a les necessitats del Departament de Policia del moment.

Passats prop de quatre anys des de l’aprovació d’aquest tercer reglament, esdevé novament necessària l’adaptació de l’estructura del Departament de Policia a les seves necessitats actuals, motiu pel qual escau aprovar un nou reglament que contingui les modificacions i actualitzacions, que afecten principalment la reestructuració de la Direcció (la qual, a més del director, passa a tenir dos directors adjunts en lloc dels tres de què disposava fins ara), la modificació de la denominació de les àrees, les unitats o els grups ja existents i la inclusió de noves estructures funcionals, com el Grup de Suport de Manteniment de l’Ordre, l’Oficina de Recuperació d’Actius o l’Oficina Central Nacional sobre falsificació de l’euro.

Es mantenen les quatre àrees que fins ara preveien els reglaments anteriors, tot i que l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Grups Especialitzats passa a denominar-se Àrea de Seguretat Ciutadana i Grups d’Intervenció Tècnica.

Així mateix, com a conseqüència del canvi de denominació de l’Àrea referit anteriorment, la Unitat de Grups Especialitzats passa ser la Unitat d’Intervenció Tècnica. Aquests canvis de denominació, tant de l’àrea com de la unitat, estan motivats pel contingut del Reglament regulador de les especialitats que desenvolupen els membres del Cos de Policia, del 4 de desembre del 2019, que generalitza la noció d’especialització més enllà dels grups previstos a la que era fins ara la Unitat de Grups Especialitzats.

De la mateixa manera, es crea dins de la Unitat de Seguretat Ciutadana el Grup de Suport de Manteniment de l’Ordre, per oferir assistència a les patrulles o a altres grups que ho necessitin i per intervenir en manifestacions, actes i altres esdeveniments on es concentri una gran afluència de persones.

També es canvia la denominació de les tres unitats de l’Àrea de Policia Judicial i Investigació Criminal per assimilar-les a les denominacions emprades als països veïns. Així doncs, la Unitat d’Investigació Criminal I passa a ser la Unitat d’Investigació General i Tècnica, que inclou tots els grups que poden donar suport a les altres dos unitats. S’hi inclou també el Grup d’Anàlisi Operativa i Mitjans Tècnics d’Investigació, que fins ara depenia directament d’aquesta Àrea però no estava englobat en cap de les seves unitats, així com el Grup de Delictes Tecnològics, que fins ara formava part d’una altra unitat. En contrapartida, el Grup de Delictes contra el Patrimoni, que fins ara formava part d’aquesta unitat, passa a formar part de la Unitat d’Investigació Operativa, anteriorment Unitat d’Investigació Criminal II, juntament amb el Grup de Delictes contra la Salut Pública i el Grup de Delictes contra les Persones. La tercera unitat d’aquesta àrea es denomina Unitat d’Investigació Econòmica Financera, fins ara Unitat d’Investigació Criminal III, que, a més dels tres grups que ja la componien, inclou dos oficines, en concret l’Oficina de Recuperació d’Actius (ORA) i l’Oficina Central Nacional sobre falsificació de l’euro (OCN).

Finalment, a l’Àrea de Policia Administrativa i Suport s’ha efectuat un canvi de denominació d’un dels grups; en concret, el Grup del Centre de Processament de Dades Policials, que passa a ser el Grup del Centre de Processament de Dades Policials i Digitalització; i d’altra banda, el Gabinet Jurídic deixa de formar part d’aquesta Àrea i passa a dependre directament de la Direcció.

En qualsevol cas, si bé aquest Reglament incorpora les novetats i els canvis esmentats anteriorment, s’estructura igual que el reglament vigent fins ara. En primer lloc i mitjançant el capítol primer, del qual formen part els articles 1 a 3, s’assenyala quina és la naturalesa del Cos de Policia, d’acord amb la llei reguladora que li és pròpia i la Llei de la funció pública, i s’estableixen les disposicions relatives a l’adscripció del Cos de Policia i del Departament de Policia, al qual es troba afectat, i a la integració en aquest Cos i en aquest Departament dels funcionaris i agents de l’Administració que hi treballen.

El capítol segon, que es desglossa en els articles 4 a 8, fa referència als serveis i les estructures funcionals en què s’estructura orgànicament el Cos de Policia, precisa que es tracta d’àrees, unitats, grups i seccions, i en determina la finalitat. També assenyala de forma concreta les àrees, les unitats, els grups i les seccions esmentats, estableix les disposicions relatives al comandament i la responsabilitat en relació amb cadascuna d’aquestes estructures funcionals, i defineix les funcions principals i la composició de les unitats en què es divideixen les àrees del Cos de Policia.

En qualsevol cas, l’abast de les modificacions introduïdes i la facilitat de consulta del text aconsellen de no promoure una norma reglamentària en què s’estableixin només les disposicions que es reformen, sinó d’aprovar un nou reglament de l’estructura orgànica del Departament de Policia.

Ateses les consideracions esmentades, a proposta del ministre de Justícia i Interior, el Govern, en la sessió del 24 de novembre del 2021, aprova aquest Decret amb el contingut següent:
Article únic

S’aprova el Reglament de l’estructura orgànica del Departament de Policia, que entra en vigor el mateix dia de la seva publicació al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.

Reglament de l’estructura orgànica del Departament de Policia

Capítol primer. Disposicions generals

Article 1. Objecte del Reglament

Aquest Reglament té per objecte regular l’estructura orgànica del Departament de Policia.
Article 2. Naturalesa del Cos de Policia

El Cos de Policia és un cos especial dins l’àmbit de l’Administració general, amb una estructura, una organització i unes funcions específiques i pròpies.
Article 3. Adscripció i integració

1. El Cos de Policia està adscrit funcionalment, orgànicament i pressupostàriament al Departament de Policia, adscrit al seu torn al ministeri que té atribuïdes les competències en matèria d’interior.

2. El Cos de Policia està integrat pels funcionaris que hi estan adscrits específicament. Als efectes d’aquest Reglament, s’entén per membres del Cos els funcionaris que hi estan adscrits específicament.

3. El Departament de Policia està integrat pels membres del Cos i pels funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que hi porten a terme funcions administratives, tècniques o de suport no reservades als membres del Cos.

Capítol segon. Estructura orgànica

Article 4. Serveis i estructures funcionals

1. El Cos de Policia s’estructura orgànicament en els serveis i les estructures funcionals necessaris per acomplir la missió i les funcions que té encomanades.

2. Aquests serveis i estructures funcionals són les àrees, les unitats, els grups i les seccions que s’esmenten a l’article 6 d’aquest Reglament.
Article 5. Finalitat

La finalitat de les àrees, les unitats, els grups i les seccions en què s’estructura orgànicament el Cos de Policia consisteix a garantir l’acompliment adequat i altament especialitzat de la missió i les funcions que tenen encomanades el Cos i els seus membres, i que estableix la Llei qualificada del Cos de Policia.
Article 6. Estructuració

1. El Cos de Policia s’estructura orgànicament en les àrees, les unitats, els grups, les seccions i les estructures funcionals que es determinen a continuació:

1. Àrea de Seguretat Ciutadana i Grups d’Intervenció Tècnica:

a) Unitat de Seguretat Ciutadana:
i) Grup de Seguretat Ciutadana 1:
(1) Secció de Seguretat Ciutadana A
(2) Secció de Seguretat Ciutadana B

ii) Grup de Seguretat Ciutadana 2:
(1) Secció de Seguretat Ciutadana C
(2) Secció de Seguretat Ciutadana D

iii) Grup de Serveis Parroquials
iv) Grup de Suport de Manteniment de l’Ordre

b) Unitat d’Intervenció Tècnica:
i) Grup de TEDAX-NRBQ
ii) Grup de Muntanya
iii) Grup d’Intervenció Policial
iv) Grup de Manteniment de l’Ordre Públic i Protecció de Personalitats
v) Grup de Guies Canins
vi) Grup d’Armes i Seguretat Privada


2. Àrea de Policia Judicial i Investigació Criminal:

a) Unitat d’Investigació General i Tècnica:
i) Grup d’Investigació Criminal General
ii) Grup d’Anàlisi Operativa i Mitjans Tècnics d’Investigació
iii) Grup de Delictes Tecnològics
iv) Grup d’Identitat Judicial

b) Unitat d’Investigació Operativa:
i) Grup de Delictes contra el Patrimoni
ii) Grup de Delictes contra la Salut Pública
iii) Grup de Delictes contra les Persones

c) Unitat d’Investigació Econòmica Financera:
i) Grup de Delictes de Blanqueig de Diners o Valors
ii) Grup de Delictes contra l’Ordre Socioeconòmic
iii) Grup de Jocs d’Atzar
iv) Oficina Central Nacional sobre falsificació de l’euro (OCN)
v) Oficina de Recuperació d’Actius (ORA)


3. Àrea de Seguretat Viària, Fronteres i Estrangeria:

a) Unitat de Seguretat Viària:
i) Grup d’Investigació d’Accidents de Trànsit
ii) Grup Motoritzat de Trànsit

b) Unitat de Fronteres i Estrangeria:
i) Grup de Fronteres
ii) Grup d’Estrangeria
iii) Grup d’Antifrau


4. Àrea de Policia Administrativa i Suport:

a) Unitat de Policia Administrativa i Suport I:
i) Grup del Centre de Processament de Dades Policials i Digitalització
ii) Grup de Formació
iii) Grup de Recursos Humans

b) Unitat de Policia Administrativa i Suport II:
i) Informàtica
ii) Intendència i Manteniment
iii) Execució de Sancions
iv) Prevenció i Orientació Social


2. Les estructures funcionals que s’esmenten a continuació no pertanyen a cap de les àrees i depenen directament de la Direcció:

a) Gabinet Jurídic
b) Secretaria de Direcció i Serveis Generals Administratius
c) Grup de Protocol i Comunicació
d) Oficina de Cooperació Policial Internacional
e) Serveis Pressupostaris

Article 7. Comandament i responsabilitat

1. El comandament superior de les àrees en què s’estructura orgànicament el Cos de Policia, de les unitats en què se subdivideixen les àrees, dels grups en què se subdivideixen les unitats i de les seccions en què se subdivideixen els grups recau en el director i els directors adjunts. També recau en el director i els directors adjunts el comandament directe de les àrees que, transitòriament, no tinguin un membre cap d’àrea.

2. Les àrees són coordinades i supervisades per un membre cap d’àrea, que s’encarrega de planificar, dissenyar i controlar les tasques endegades i les funcions encomanades als membres del Departament que estan adscrits a l’àrea que comanda i de vetllar pel funcionament adequat d’aquesta àrea, amb el suport, si escau, del membre sotscap d’àrea, dels membres cap d’unitat i sotscap d’unitat, dels membres cap de grup i sotscap de grup i dels membres cap de secció i sotscap de secció.

El membre cap d’àrea pot ser assistit per un membre sotscap d’àrea en la realització de les funcions de comandament assenyalades al paràgraf anterior.

3. El membre cap d’unitat assumeix les funcions assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article pel que fa a la unitat de la qual és cap, sense perjudici del comandament superior dels membres cap d’àrea i sotscap d’àrea i amb el suport, si escau, del membre sotscap d’unitat, dels membres cap de grup i sotscap de grup i dels membres cap de secció i sotscap de secció.

El membre cap d’unitat pot ser assistit per un membre sotscap d’unitat en la realització de les funcions de comandament assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article.

4. El membre cap de grup assumeix les funcions assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article pel que fa al grup del qual és cap, sense perjudici del comandament superior dels membres cap d’unitat i sotscap d’unitat i amb el suport, si escau, del membre sotscap de grup i dels membres cap de secció i sotscap de secció.

El membre cap de grup pot ser assistit per un membre sotscap de grup en la realització de les funcions de comandament assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article.

5. El membre cap de secció assumeix les funcions assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article pel que fa a la secció de la qual és cap, sense perjudici del comandament superior dels membres cap de grup i sotscap de grup i amb el suport, si escau, del membre sotscap de secció.

El membre cap de secció pot ser assistit per un membre sotscap de secció en la realització de les funcions de comandament assenyalades a l’apartat 2 d’aquest article.

6. D’acord amb l’apartat 3 de l’article 41 del text refós de la Llei 8/2004, del 27 de maig, qualificada del Cos de Policia:

a) Els membres cap i sotscap d’àrea són designats i cessats lliurement pel ministre competent en matèria d’interior, a proposta del director del Cos, entre els membres del Cos que pertanyen a l’escala superior i als graus de comissari major de policia i comissari de policia.
b) Els membres cap i sotscap d’unitat són designats i cessats lliurament pel ministre competent en matèria d’interior, a proposta del director del Cos, entre els membres del Cos que pertanyen a l’escala executiva i als graus d’inspector major de policia i d’inspector de policia.
c) Els membres cap i sotscap de grup són designats i cessats lliurement pel ministre competent en matèria d’interior, a proposta del director del Cos, entre els membres del Cos que pertanyen a l’escala intermèdia i als graus de sergent major de policia i sergent de policia.
d) Els membres cap i sotscap de secció són designats i cessats lliurement pel ministre competent en matèria d’interior, a proposta del director del Cos, entre els membres del Cos que pertanyen a l’escala intermèdia i al grau de sergent major de policia i sergent de policia.

Article 8. Funcions i composició

1. Les funcions principals de la Unitat de Seguretat Ciutadana consisteixen a garantir l’exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques dels ciutadans; garantir la seguretat ciutadana i prevenir actes delictius; garantir el funcionament dels serveis essencials; vigilar i protegir les persones, els òrgans, els edificis, els establiments i les dependències oportuns; garantir el funcionament normal de les instal·lacions i la seguretat dels usuaris dels serveis escaients; vigilar els espais públics; intervenir en la resolució amistosa dels conflictes privats, si escau, i cooperar i col·laborar amb els comuns en les matèries relacionades, i donar suport en les manifestacions i en les grans concentracions humanes, així com en catàstrofes o en una calamitat pública, i participar en l’execució dels plans de protecció civil i salvament en la forma que determini la normativa vigent.

La Unitat de Seguretat Ciutadana es compon com a màxim de cent quaranta-un membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap de grup i els membres cap i sotscap de secció que es considerin necessaris, i cent vint-i-sis membres com a màxim adscrits als grups i a les seccions de la Unitat de Seguretat Ciutadana. El Grup de Suport de Manteniment de l’Ordre està format per membres integrants de les quatre seccions de seguretat ciutadana. També s’adscriuen en aquesta Unitat un màxim de deu funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

2. Les funcions principals de la Unitat d’Intervenció Tècnica consisteixen a protegir les manifestacions i mantenir l’ordre en les grans concentracions humanes; prestar auxili en casos d’accident de muntanya, catàstrofe o calamitat pública; participar en l’execució dels plans de protecció civil en la forma que determini la normativa vigent; prestar auxili en les actuacions en matèria de salvaments; dur a terme la protecció de les autoritats i les altres persones que ho requereixin; intervenir en situacions d’alt risc i, en concret, quan concorrin explosius; vigilar, inspeccionar i controlar les empreses de seguretat privada i les armeries i, en concret, els seus serveis, mitjans i personal, d’acord amb la normativa vigent, com també les armes de tot tipus, i efectuar serveis de reforç prop de la Unitat de Seguretat Ciutadana.

La Unitat d’Intervenció Tècnica es compon com a màxim de trenta-sis membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i vint-i-dos membres més com a màxim. El Grup de Manteniment de l’Ordre Públic i Protecció de Personalitats està format per membres d’altres grups de la Unitat d’Intervenció Tècnica. Així mateix, el Grup de Guies Canins està compost per membres adscrits als grups de Seguretat Ciutadana, al Grup de Fronteres o als grups de la Unitat d’Intervenció Tècnica. També s’hi adscriu com a màxim un funcionari o agent de l’Administració que pertany al Cos General i que efectua funcions administratives, tècniques o de suport.

3. Les funcions principals de la Unitat d’Investigació General i Tècnica consisteixen a exercir com a policia judicial en els termes establerts per la Constitució, la Llei qualificada de la justícia, la Llei del Ministeri Fiscal, la Llei qualificada del Codi de procediment penal i la normativa aplicable restant; investigar la comissió de les infraccions penals en les matèries que no siguin atribuïdes als altres grups de les altres unitats d’investigació criminal; endegar les tasques d’anàlisi estratègica de la criminalitat i del dispositiu de les investigacions que es duen a terme, de forma centralitzada, per donar suport als altres grups policials i permetre d’avaluar i detectar tendències i riscos en matèria de comissió d’infraccions penals, i també vetllar per la seguretat interior i els interessos del Principat d’Andorra en matèria antiterrorista i garantir-los; investigar la comissió de les infraccions penals per la comissió dels delictes de caràcter tecnològic, i dur a terme les funcions d’investigació relacionades amb la identitat judicial.

La Unitat d’Investigació General i Tècnica es compon com a màxim de trenta-sis membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i vint-i-sis membres més com a màxim. També s’hi adscriuen com a màxim dos funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

4. Les funcions principals de la Unitat d’Investigació Operativa consisteixen a exercir com a policia judicial en els termes establerts per la Constitució, la Llei qualificada de la justícia, la Llei del Ministeri Fiscal, la Llei qualificada del Codi de procediment penal i la normativa aplicable restant, i a investigar la comissió de les infraccions penals contra el patrimoni, contra la salut pública i contra les persones.

La Unitat d’Investigació Operativa es compon com a màxim de vint-i-sis membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i divuit membres més com a màxim. També s’hi adscriuen com a màxim dos funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

5. Les funcions principals de la Unitat d’Investigació Econòmica Financera consisteixen a exercir com a policia judicial en els termes establerts per la Constitució, la Llei qualificada de la justícia, la Llei del Ministeri Fiscal, la Llei qualificada del Codi de procediment penal i la normativa aplicable restant, i a investigar la comissió dels delictes de blanqueig de diners o valors, contra l’ordre socioeconòmic i relacionats amb els jocs d’atzar.

Depenen de la Unitat d’Investigació Econòmica Financera l’Oficina Central Nacional sobre falsificació de l’euro (OCN) i l’Oficina de Recuperació d’Actius (ORA), que estan integrades per membres adscrits als grups d’aquesta Unitat.

La Unitat d’Investigació Econòmica Financera es compon com a màxim de vint-i-sis membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i divuit membres més com a màxim. També s’hi adscriuen com a màxim quatre funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

6. Les funcions principals de la Unitat de Seguretat Viària consisteixen a garantir la seguretat viària i prevenir accidents de trànsit; investigar els accidents de trànsit que hagin tingut lloc, i fer estudis i informes relatius als accidents de trànsit i a la sinistralitat viària.

La Unitat de Seguretat Viària es compon com a màxim de trenta membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i vint-i-quatre membres més com a màxim.

7. Les funcions principals de la Unitat de Fronteres i Estrangeria consisteixen a tramitar els procediments d’anul·lació i de no renovació de les autoritzacions de residència i treball i d’atorgament o denegació de les autoritzacions de residència sense treball; inspeccionar i sancionar en matèria de contractació de treballadors amb infracció de la normativa immigratòria; dur a terme enquestes de residència en els procediments immigratoris i de nacionalitat; controlar les entrades i sortides de persones, vehicles i mercaderies sensibles en els punts fronteres habilitats i no habilitats; foragitar i expulsar les persones d’acord amb la normativa immigratòria, i exercir les funcions relatives a la prevenció i la repressió del frau i el contraban.

La Unitat de Fronteres i Estrangeria es compon com a màxim de cinquanta-un membres del Cos de Policia: els membres cap i sotscap d’unitat, els membres cap i sotscap dels grups en què es divideix la Unitat que es considerin necessaris, i quaranta-tres membres més com a màxim. També s’hi adscriuen com a màxim deu funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

8. Les funcions principals de la Unitat de Policia Administrativa i Suport I consisteixen a vetllar pel compliment de les normes aprovades pel Consell General i el Govern; inspeccionar les activitats sotmeses a l’ordenació del Govern i denunciar aquestes activitats quan es facin de forma il·lícita; recollir, dipositar, elaborar, classificar, conservar i digitalitzar la informació necessària per a l’exercici de les funcions atribuïdes al Departament de Policia; exercir les tasques relacionades amb la formació dels agents i els comandaments de Policia, i encarregar-se de la gestió dels recursos humans del Cos.

La Unitat de Policia Administrativa i Suport I es compon com a màxim de quinze membres del Cos de Policia: els membres cap i sots cap d’unitat, els membres cap de cadascun dels grups en què es divideix la Unitat, i deu membres més com a màxim. També s’hi adscriuen com a màxim dotze funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

9. Les funcions principals de la Unitat de Policia Administrativa i Suport II consisteixen a tramitar l’execució de les sancions que el director del Cos de Policia o el ministre competent en matèria d’interior hagin imposat en compliment de les disposicions legals vigents; exercir les funcions de prevenció i orientació social quan escaigui; oferir el servei i el suport informàtic necessaris als diferents serveis policials, i dur a terme les feines d’intendència i manteniment necessàries als locals i als mitjans operatius i de transport assignats al Cos de Policia.

La Unitat de Policia Administrativa i Suport II es compon dels membres cap i sotscap d’unitat i d’un màxim de vint funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

10. Les funcions principals del Gabinet Jurídic són assessorar la direcció i donar el suport jurídic oportú als serveis policials. El Gabinet Jurídic es compon com a màxim de quatre funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

11. Les funcions principals de la Secretaria de Direcció i Serveis Generals Administratius consisteixen a planificar, organitzar i avaluar la gestió i el control dels processos administratius, d’acord amb la normativa vigent, el registre, el control i la supervisió administrativa dels expedients del Departament de Policia, i a organitzar i planificar els esdeveniments i els actes oficials en coordinació amb el Grup de Protocol i Comunicació, així com a proporcionar assistència tècnica en les matèries corresponents en l’àmbit competencial establert. La Secretaria de Direcció i Serveis Generals Administratius es compon com a màxim de sis funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

12. Les funcions principals del Grup de Protocol i Comunicació consisteixen a organitzar i planificar els esdeveniments i els actes oficials, i a gestionar i coordinar les relacions amb els mitjans de comunicació. El Grup de Protocol i Comunicació es compon com a màxim d’un membre del Cos de Policia i de dos funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

13. Les funcions principals de l’Oficina de Cooperació Policial Internacional consisteixen a endegar les funcions de cooperació policial internacional en matèria penal. L’Oficina de Cooperació Policial Internacional es compon com a màxim de tres membres del Cos de Policia i de dos funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.

14. Les funcions principals dels Serveis Pressupostaris consisteixen a assegurar l’execució pressupostària i la realització de les tasques administratives que corresponguin. Els Serveis Pressupostaris es componen com a màxim de dos funcionaris o agents de l’Administració que pertanyen al Cos General i que efectuen funcions administratives, tècniques o de suport.


Cosa que es fa pública per a coneixement general.

Andorra la Vella, 24 de novembre del 2021

Xavier Espot Zamora
Cap de Govern


Portal Jurídic del Principat d’Andorra