Carregant...
 


Edicte



Per tal de donar compliment a allò que disposa l’article vintè, apartat b), de la Llei d’organització de l’Administració general, s’ordena la publicació del Reglament general d’estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà, aprovat pel Govern el 4 de gener del 2001.

Cosa que es fa pública per a coneixement general.

Andorra la Vella, 4 de gener del 2001

Marc Forné Molné
Cap de Govern

Reglament general d’estructura i funcionament del centre hospitalari andorrà

Exposició de motius

En el període transcorregut des de l’aprovació del primer Reglament de constitució, estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà (CHA), el 30 de desembre de 1986, la societat andorrana ha experimentat canvis notables en tots els àmbits. L’evolució no podia ser diferent en allò que es refereix a la salut dels ciutadans i als serveis que s’hi dediquen. Les necessitats de salut de la població canvien amb el temps, com canvien també les seves preferències i expectatives en relació amb els serveis de salut. El creixement demogràfic, l’envelliment progressiu de la població, les condicions socioeconòmiques i el progrés constant dels coneixements i de la tecnologia mèdica, que proposa noves oportunitats de diagnòstic, de tractament i de readaptació, són elements que configuren l’evolució de la relació entre els dos factors del binomi població-serveis.

També s’han de destacar els canvis produïts en el sector sanitari, com ara el creixement del nombre de professionals de la salut i, en particular, del nombre de facultatius i d’especialitats disponibles al país, l’evolució en el parc de tecnologia mèdica i la incorporació de noves tecnologies de comunicació.

Igualment s’ha modificat la situació patrimonial de l’entitat, amb el rescat per part del Govern del nou hospital, el 24 de desembre de 1997, i la cessió posterior al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària, l’u de gener de 1999, del conjunt integrat per l’hospital esmentat i la Clínica Verge de Meritxell, amb l’actual denominació Hospital Nostra Senyora de Meritxell.

L’experiència adquirida en aquest període convida a integrar les lliçons extretes de sentències dictades pels tribunals andorrans sobre la relació de responsabilitats entre el CHA i els facultatius, amb independència del model de vinculació en l’exercici d’aquests dins del Centre.

L’experiència en altres sistemes sanitaris moderns del nostre entorn geopolític indica que, en l’esforç per aconseguir una utilització més racional i eficient de tots els serveis, l’atenció secundària i terciària donen suport a l’atenció primària amb serveis de diagnòstic, tractament i rehabilitació que requereixen una tecnologia onerosa i l’expertesa de personal altament qualificat. Els pacients que puguin ser atesos de manera encertada, vàlida i segura en el nivell d’atenció primària ho han de ser, i els gestors de l’Hospital han de tenir més i millor informació sobre les necessitats de salut de la població que serveixen. Això haurà de permetre planificar una jerarquia racional de serveis, avaluar si els problemes de salut s’atenen degudament o no, i millorar a aquest efecte els sistemes de gestió relatius a l’atenció al pacient i als procediments administratius.

Es qüestiona quin ha de ser el paper que desenvolupin els hospitals durant els propers anys, i quines funcions han de desplegar. La funció més tradicional, allotjament de pacients aguts amb necessitats d’atenció diagnòstica, terapèutica o de readaptació, està canviant molt ràpidament amb la introducció de mètodes que fan possible reduir notablement l’estada i practicar les intervencions en règim ambulatori o d’hospitalització parcial, de dia o de nit. Els hospitals, com a centres d’agrupament tecnològic i de recursos humans especialitzats, es reconeixen cada vegada més en la funció de suport als serveis d’atenció primària, els quals complementen, així com en el diàleg amb la població que serveixen, orientant i desplegant les seves accions d’acord amb valors i principis estimats per ella, vetllant per la seva funció de promoció de la salut, tant dintre seu com en el seu entorn.

Les modificacions del Reglament efectuades el 26 d’octubre de 1987, el 9 de febrer de 1989 i el 7 de febrer de 1990 van consistir en canvis puntuals sobre aspectes molt específics. En concordança amb l’ordenament jurídic vigent, aquest Reglament vol fomentar l’adopció efectiva de valors com la dignitat humana, l’equitat, la solidaritat i l’ètica professional, que són la base de l’organització, del funcionament i de les relacions entre el Centre Hospitalari Andorrà i les persones. Valors i principis essencials que, juntament amb la llibertat, la justícia, la tolerància i la defensa dels drets humans, han estat avalats per la societat andorrana.

Així doncs, aquest Reglament general d’estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà confirma el caràcter de servei públic del Centre, que es configura com l’hospital general bàsic del sistema sanitari andorrà que proveeix atenció sanitària especialitzada. Incorpora igualment modificacions que faciliten l’exercici d’aquesta responsabilitat pública, tot preservant el caràcter mixt de la provisió de serveis facultatius i l’exercici conjunt de les responsabilitats professionals.

En aquest sentit, les novetats més destacables són les següents: correspon al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària definir les activitats d’atenció especialitzada, les modalitats d’exercici i el nombre mínim de facultatius que calen per al funcionament òptim del Centre, d’acord amb les necessitats d’atenció; es defineixen els òrgans de direcció, establint-ne un mínim amb possibilitat d’ampliació, i se’n detallen les funcions, dedicant una amplitud especial a les atribucions de la Direcció Mèdica, que dirigeix tots els serveis facultatius; s’estableix la jerarquització funcional i el quadre facultatiu s’organitza en els anomenats Equips d’Atenció Especialitzada, dirigits per un cap d’Equip nomenat pel director gerent, a proposta dels membres de l’Equip, i que respon davant del director mèdic. No obstant això, no es limiten les possibilitats futures de desenvolupar models organitzatius per integrar la pràctica mèdica intra i extrahospitalària.

Tots els facultatius que exerceixen al Centre s’adscriuen a un Equip d’Atenció Especialitzada, i han de seguir les pautes d’actuació diagnòstica o terapèutica i també les directrius que determina el cap d’Equip, sense perjudici de les competències atribuïdes als òrgans de direcció del Centre.

Així mateix, es manté l’examen de credencials dels facultatius que exerceixen al Centre Hospitalari Andorrà per la Comissió d’Acreditació, i es millora aquest mecanisme essencial amb la incorporació de la valoració de l’experiència professional i la necessitat de renovar els privilegis de l’acreditació transcorreguts uns períodes de temps determinats, d’acord amb les recomanacions de la Joint Commission on Accreditation of Healthcare Organizations, i que es reflectirà al corresponent Reglament d’aplicació.

La presa de decisions del Centre es completa amb la participació de la Junta Facultativa, la Junta de Representants i el Consell de Metges, en els àmbits de competència respectius.

Finalment, les disposicions del règim econòmic financer incorporen les referències necessàries a la Llei general de finances públiques, del 15 de gener de 1997.

Capítol I. Naturalesa jurídica del Centre Hospitalari Andorrà. Tutela i Direcció. Principis d’organització

Article 1

El Centre Hospitalari Andorrà és un servei públic, adscrit al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària. La seva finalitat és aplegar tots els recursos humans i materials necessaris per satisfer les necessitats d’atenció hospitalària de la població andorrana, amb la configuració d’hospital general bàsic del sistema sanitari d’Andorra.
Article 2

El Centre Hospitalari Andorrà exerceix les seves funcions d’acord amb les directrius del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària i sota la tutela i la supervisió del Ministeri encarregat de la sanitat.
Article 3

Són competències del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària sobre el Centre Hospitalari Andorrà, entre d’altres:

1. Elaborar les propostes de modificació d’aquest Reglament general i aprovar els reglaments d’aplicació interns del Centre.

2. Verificar que l’actuació de l’Hospital s’ajusti a la política sanitària definida pel Govern.

3. Aprovar el projecte de pressupost i la memòria de gestió anuals.

4. Nomenar i destituir els membres de l’equip directiu de l’Hospital.

5. Definir els recursos humans (plantilla orgànica). En particular, correspon al Servei Andorrà d’Atenció Sanitària definir el nombre mínim de facultatius especialistes que poden exercir al Centre Hospitalari Andorrà, en funció de les necessitats assistencials.
Article 4

Per al desenvolupament de les seves funcions, el Centre Hospitalari Andorrà utilitza el patrimoni constituït pels béns i els drets de l’Hospital Nostra Senyora de Meritxell, o qualsevol altre que el SAAS posi a la seva disposició. Tanmateix, aquest patrimoni podrà incrementar-se amb les aportacions procedents del Govern, de tercers –particulars o públics– o propis.
Article 5

L’organització de l’actuació professional dels facultatius ha de permetre l’exercici inequívoc de les responsabilitats assistencials de tots els actors i que es garanteixin: l’intercanvi àgil i transparent de la informació clínica entre els diferents serveis i les estructures del CHA, i entre aquests i l’àmbit extrahospitalari; la continuïtat de l’atenció hospitalària, i el nivell de qualitat més elevat assolible.

Amb aquests propòsits, el Centre Hospitalari Andorrà s’estructura en equips d’atenció especialitzada, que estableixen pautes d’actuació, diagnòstiques i terapèutiques basades en el coneixement científic mèdic actual.

Tots els professionals de l’equip han de respectar aquestes pautes, amb independència del tipus de vinculació i amb les excepcions que tot protocol clínic comporta, excepcions degudament acreditades, argumentades i basades en les condicions particulars que es donin en cada cas.

Cada equip d’atenció especialitzada té un facultatiu responsable, cap de l’equip, que assumeix les funcions d’organització de l’atenció i de la supervisió de la pràctica i dels resultats de l’equip, sense perjudici de les funcions que són atorgades a la Direcció Mèdica en aquest Reglament.
Article 6

El director gerent és l’òrgan unipersonal de govern del Centre Hospitalari Andorrà. El director gerent exerceix la representació legal de l’organisme i també les funcions de direcció, gestió i inspecció interna de les activitats desenvolupades al Centre Hospitalari Andorrà.

El director gerent pot delegar explícitament les seves funcions de forma prèvia, per escrit, especificant la persona o el càrrec en qui delega, la matèria delegada i el període que hagi de durar la delegació. Ha de notificar aquesta delegació al Consell Directiu del SAAS d’acord amb els articles 34 i 46 del Codi de l’Administració.

Capítol II. Funcions del Centre Hospitalari Andorrà

Article 7

El Centre Hospitalari Andorrà és la institució que presta el servei públic d’atenció sanitària especialitzada a la població del Principat.

Desplega les seves funcions basant-se en els principis de la dignitat humana, l’equitat en l’accés i la utilització dels serveis d’acord amb les necessitats, la solidaritat, l’ètica professional, l’eficàcia i l’eficiència.

La institució i tots els seus serveis han d’establir objectius de millora de la salut i de la qualitat de vida clars i mesurables.

L’activitat se centra en les necessitats i les expectatives de salut de les persones, comptant amb la seva participació, i està dirigida a la millora continuada de la qualitat mitjançant una estratègia explícita i notòria. L’atenció ha d’integrar sempre els elements de prevenció, tractament i readaptació més adequats a cada situació.

Realitza les activitats fonamentals següents:

1. Assegurar l’atenció medicoquirúrgica i de rehabilitació.

2. Participar en programes de prevenció específica de malalties i de promoció de la salut.

3. Promoure la investigació i la docència, en funció de les possibilitats tècniques i dels recursos humans del Centre Hospitalari.

4. Facilitar l’accés dels facultatius a la informació i la formació continuada, de forma equitativa, independentment del tipus de vinculació dels facultatius amb el Centre Hospitalari Andorrà.
Article 8

L’Hospital presta serveis assistencials en els àmbits següents:

Hospitalització
Urgències
Consulta externa
Tractaments i exploracions en règim ambulatori o a domicili

El Centre Hospitalari Andorrà disposa del màxim nivell de mitjans tècnics i humans, en relació amb les necessitats de salut de la societat andorrana, i dins els límits compatibles amb la seguretat dels pacients i amb la màxima qualitat de les prestacions. Aquests mitjans tècnics i humans han d’estar a l’abast de tots els facultatius de forma equitativa, independentment dels tipus de vinculació.
Article 9

El Centre Hospitalari Andorrà ha de proporcionar tots els mitjans al seu abast per tal de facilitar el màxim grau de coordinació amb l’àmbit extrahospitalari. El Centre Hospitalari Andorrà ha de facilitar tant la plena circulació de la informació clínica entre ambdós àmbits com l’accés als mitjans diagnòstics i terapèutics de l’Hospital als professionals que ho necessitin.
Article 10

En tots aquells casos en què les seves condicions de salut ho requereixin, per decisió de l’equip mèdic tractant, el pacient ha de ser evacuat a un altre centre sanitari del nivell adequat, amb el vistiplau del cap de guàrdia, i havent-ne informat la Direcció Mèdica.

En tot cas, el Centre Hospitalari Andorrà ha de facilitar els recursos humans amb la qualificació adequada per traslladar el pacient en les millors condicions, amb independència del mitjà de transport i del centre de referència.

Capítol III. Òrgans de gestió i direcció del Centre Hospitalari Andorrà. Estructura i funcionament

Article 11

La gestió del Centre Hospitalari Andorrà ha de ser professionalitzada, participativa i basada en un model de direcció per objectius. Els càrrecs directius han de presentar un perfil adequat al lloc que ocupen i acreditar una experiència professional suficient.
Article 12

L’estructura de direcció es compon, com a mínim i sense perjudici que el Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària la pugui ampliar, dels càrrecs següents:

Director gerent
Director mèdic
Director d’Infermeria
Director econòmic i dels Serveis Generals

Tots ells són nomenats i destituïts pel Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària.

Tots quatre integren la Comissió de Direcció del CHA, que està presidida pel director gerent. El seu funcionament permet integrar els plans i els objectius de cadascuna de les direccions funcionals.
Article 13

El director gerent és el responsable de la gestió, l’organització i el control de totes les unitats organitzatives del Centre, sense perjudici de les funcions de les altres direccions i de les funcions que pugui delegar.

Les funcions del director gerent són, en particular:

1. Nomenar i destituir tot el personal no directiu, a proposta de les direccions corresponents.

2. Fer la coordinació interna del Centre Hospitalari, de tots els seus òrgans, les comissions i les unitats.

3. Presentar l’avantprojecte de pressupost i la memòria de gestió anuals.

4. Executar el pressupost i ordenar els pagaments, controlant la gestió de l’Hospital de tal manera que el funcionament econòmic tingui la màxima eficiència.

5. Representar el Centre Hospitalari.

6. Promoure el desenvolupament reglamentari del Reglament general.

7. Proposar al Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària el nomenament i la destitució dels directius del Centre Hospitalari.

El director gerent supervisa especialment la gestió de les admissions, la planificació i el desenvolupament dels sistemes d’informació, l’anàlisi i el control de la gestió i la funció d’atenció a l’usuari pel que fa a reclamacions, suggeriments, demandes d’informació i altres necessitats assistencials.
Article 14

Sense perjudici d’altres que li puguin correspondre, les funcions de la Direcció Mèdica són:

1. Dirigir tots els serveis mèdics –assistencials i no assistencials– en qualsevol de les diferents modalitats previstes al Reglament, amb una atenció especial a la qualitat de l’assistència prestada al CHA.

2. Dirigir i coordinar el funcionament de la Junta Facultativa i de les comissions assessores, promovent les activitats de formació permanent:

a) Presidir la Junta Facultativa, la Comissió d’Acreditació i les comissions assessores i fer arribar a la Direcció Gerència i al Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària les accions i les preocupacions d’aquests òrgans assessors.

b) Assistir la Direcció Gerència en el bon funcionament de l’àrea assistencial del CHA, mitjançant la constitució de les comissions assessores necessàries, el nomenament dels seus membres i la supervisió del seu funcionament.

c) Desenvolupar i posar en marxa un programa de formació continuada, segons les necessitats detectades a través dels càrrecs facultatius, la Comissió d’Acreditació o la Comissió de Formació Continuada, que beneficiï tots els facultatius equitativament, independentment de la seva vinculació contractual amb el CHA.

3. Supervisar que l’activitat professional desenvolupada al CHA estigui d’acord amb els requisits assenyalats al Pla de qualitat assistencial del Centre. La Direcció Mèdica té la responsabilitat d’assegurar que la pràctica mèdica sigui la correcta, amb independència del tipus de vinculació dels facultatius:

a) Definir, després d’escoltar els òrgans consultius i en col·laboració amb la resta de l’equip directiu, el Pla de qualitat assistencial del Centre Hospitalari Andorrà i vetllar perquè l’activitat professional desenvolupada al CHA segueixi els criteris determinats per a la pràctica mèdica generalment acceptada i, en particular, que respecti les guies d’actuació establertes al Centre Hospitalari Andorrà.

b) Supervisar l’acompliment per part del quadre facultatiu de les normes de funcionament del Centre Hospitalari Andorrà i proposar a la Direcció Gerència mesures correctores.

c) Supervisar els resultats professionals de tots els facultatius i proposar a la Direcció Gerència mesures correctores.

d) Transmetre a la Direcció Gerència les recomanacions referides a l’organització del quadre facultatiu i les propostes de modificació pertinents encaminades a assolir un funcionament més eficient del Centre Hospitalari Andorrà.

4. Promoure el desenvolupament harmònic de totes les formes d’exercici professional existents al Centre Hospitalari Andorrà:

a) Promoure l’existència d’una bona coordinació entre l’Hospital i l’àmbit extrahospitalari, en tots els aspectes: flux d’informació clínica dels pacients atesos al CHA, consultes entre els especialistes i els metges de capçalera, assegurament de la continuïtat assistencial entre l’Hospital i els altres nivells, etc.

b) Proposar al director gerent l’establiment de protocols de coordinació, comissions mixtes amb representació dels diferents nivells assistencials o altres mesures adequades per promoure l’intercanvi sistemàtic i fluid de la informació clínica en benefici dels pacients.

5. Proposar a la Direcció Gerència la definició i la creació de les àrees de responsabilitat que siguin necessàries per assegurar l’ordenació i el funcionament eficaços de l’àrea assistencial del Centre Hospitalari Andorrà, sempre d’acord amb el principi de millora contínua de la qualitat.

6. Proposar a la Direcció Gerència el nomenament i la destitució dels càrrecs de responsabilitat que eventualment puguin existir dins de la divisió mèdica.

7. Qualsevol altre deure o responsabilitat relacionat amb el seu càrrec que li pugui encomanar la Direcció Gerència del Centre Hospitalari Andorrà o el Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària.

8. Participar en l’elaboració del pressupost i la memòria anuals del CHA, proposant a la Direcció Gerent el Pla anual de necessitats mèdiques en matèria de recursos humans i tècnics.

La Direcció Mèdica pot delegar les seves funcions, comunicant-ho per escrit a la Direcció Gerent i amb el seu vistiplau, a fi d’assegurar la cobertura de les àrees assistencials en tot moment.
Article 15

El director mèdic és responsable dels fluxos de pacients al Centre Hospitalari Andorrà. Regula tots el moviments des de la consulta externa o les urgències fins a l’hospitalització i estableix els criteris de derivació, sense perjudici que pugui delegar aquestes funcions de la manera que s’ha establert a l’article 14.
Article 16

Sense perjudici d’altres que li puguin correspondre, les funcions del director d’Infermeria són:

1. Dirigir el funcionament de les unitats d’infermeria, desenvolupar un programa de control de qualitat assistencial i promoure l’atenció integral al pacient.

Identificar les necessitats d’atenció d’infermeria i elaborar objectius clars i avaluables, segons els recursos existents.

Vetllar perquè les activitats dels serveis d’infermeria es portin a terme segons la política de qualitat i serveis de la institució.

Definir funcions, activitats i tasques del personal d’infermeria.

2. Establir els protocols i els procediments d’actuació d’infermeria del Centre Hospitalari Andorrà, i ser responsable de fixar i fer complir els estàndards de qualitat de la pràctica d’infermeria.

3. Avaluar les necessitats de formació permanent del personal d’infermeria i promoure les activitats de formació pertinents.

a) Col·laborar en la planificació, l’execució i l’avaluació de les activitats de formació continuada.

b) Procurar la participació del personal d’infermeria en les activitats de formació continuada.

c) Col·laborar en la formació d’altres professionals de l’equip multidisciplinari.

d) Estimular i motivar el personal creant incentius que fomentin el seu desenvolupament professional.

e) Orientar i dirigir el personal vers els objectius plantejats.

4. Proposar al director gerent el nomenament i la destitució dels càrrecs d’infermeria.

5. Avaluar les necessitats de personal d’infermeria i proposar a la Gerència modificacions en la plantilla orgànica d’infermeria.

6. Proposar al director gerent l’establiment de protocols de coordinació i, si és necessari, de comissions mixtes amb representació de diversos nivells assistencials per promoure el màxim nivell de coordinació possible i de continuïtat de l’assistència i per revisar o resoldre els conflictes.

7. Participar en l’elaboració del pressupost i la memòria anual del CHA, proposant a la Direcció Gerència el Pla anual de necessitats d’infermeria en matèria de recursos humans i tècnics.

La Direcció d’Infermeria pot delegar, comunicant-ho per escrit a la Direcció Gerència, i amb el seu vistiplau, les seves funcions a fi d’assegurar la cobertura de les àrees assistencials en tot moment.
Article 17

La Direcció Econòmica i dels Serveis Generals es pot encarregar a una o més persones.

La funció bàsica del vessant econòmic de la Direcció Econòmica i dels Serveis Generals és desenvolupar i gestionar les funcions economicofinanceres pròpies del Centre Hospitalari Andorrà.

Són funcions bàsiques del vessant de serveis generals de la Direcció Econòmica i de Serveis Generals:

1. Organitzar el programa de manteniment preventiu i correctiu, tant per als equipaments d’electromedicina com per a l’estructura i les instal·lacions del Centre Hospitalari Andorrà.

2. Assegurar el bon funcionament dels serveis d’hoteleria.

El director gerent ha d’assignar a una d’aquestes dues direccions la funció de coordinar-se amb els responsables de les àrees assistencials. En aquest sentit, s’han de crear les comissions necessàries en els àmbits de compres, hoteleria, manteniment i obres, etc. per tal que les funcions assistencials del Centre Hospitalari Andorrà s’executin sempre d’acord amb els principis rectors del servei, recollits a l’article 7 del present Reglament.

Capítol IV. Característiques de l’exercici professional dels facultatius al Centre Hospitalari Andorrà

Article 18

La provisió de serveis facultatius al Centre Hospitalari Andorrà integra les modalitats d’exercici públic i privat de les professions liberals.
Article 19

Per poder exercir al Centre Hospitalari Andorrà com a metge, es requereix la inscripció al Registre de Professions Sanitàries del ministeri competent i l’acord de la Comissió d’Acreditació del CHA.

Un cop complerts els requisits de registre i acreditació, per poder realitzar una activitat professional al CHA cal formalitzar un acord que reguli les condicions d’actuació de cada facultatiu dins de l’Hospital.

El Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària defineix quines activitats d’atenció especialitzada han de realitzar-se al CHA, decideix la modalitat d’exercici en què han de prestar-se i estableix el nombre mínim de facultatius especialistes que l’han d’exercir dins del Centre Hospitalari.
Article 20

L’acreditació és el procés de validació de credencials i de l’experiència professional dels metges amb l’objectiu de garantir la qualificació professional necessària i suficient per desenvolupar l’activitat professional en l’àmbit del Centre Hospitalari Andorrà.

Els privilegis que comporta l’acreditació no tenen un caràcter definitiu, i s’atorguen pel període que determini la Comissió d’Acreditació, segons el Reglament d’Aplicació corresponent.

L’acreditació hospitalària es considera un dret per a tot metge especialista que tingui decretat un permís d’exercici liberal al país.
Article 21

La Comissió d’Acreditació és l’òrgan que garanteix el compliment de les condicions fixades pel Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària per desenvolupar l’exercici professional dels facultatius dins del CHA. La Comissió d’Acreditació ha de vetllar permanentment pel bon desenvolupament i la qualitat de la pràctica professional al CHA.

La Comissió d’Acreditació del Centre Hospitalari Andorrà està formada pels membres següents:

El director mèdic, que la presideix
Dos membres del Consell de metges
Dos membres més de la Junta Facultativa elegits per majoria de la Junta Facultativa
El responsable de Recursos Humans del Centre Hospitalari Andorrà, que actua com a secretari, amb veu i sense vot
Els membres són renovats cada dos anys

Els requisits per poder ser membre de la Comissió d’Acreditació són:

1. Un mínim de 3 anys d’exercici professional a Andorra amb dedicació plena.

2. Estar acreditat al Centre Hospitalari Andorrà.
Article 22

Els facultatius són adscrits per la Direcció a un equip d’atenció especialitzada.

S’estableixen els equips d’atenció especialitzada següents:

Equip de medicina interna i especialitats mèdiques, que, a títol indicatiu, agrupa les especialitats o tècniques següents:

Cardiologia, dermatologia, digestologia, endocrinologia, endoscòpia digestiva, medicina interna, nefrologia, neurologia, neurofisiologia, pneumologia, i reumatologia.

Equip de cirurgia general i especialitats quirúrgiques, que, a títol indicatiu, agrupa les especialitats o tècniques següents:

Cirurgia general i digestiva, oftalmologia, otorinolaringologia i urologia.

Equip de cirurgia ortopèdica i traumatologia.

Equip de ginecologia i obstetrícia.

Equip de pediatria i neonatologia.

Equip d’anestesiologia i reanimació.

Equip de salut mental.

L’Hospital, per assegurar el suport diagnòstic i terapèutic necessari als equips clínics, també està dotat dels serveis centrals següents:

Anatomia patològica
Farmàcia
Laboratori clínic
Diagnòstic per la imatge
Rehabilitació
Hemodiàlisi

Per donar suport a les situacions urgents i als malalts crítics, també esta dotat dels serveis següents:

Servei d’Urgències
Servei de Cures Intensives

L’adscripció d’una especialitat a un equip determinat pot variar respecte de la definició inicial, a proposta del director mèdic, escoltada la Junta Facultativa, amb l’autorització del director gerent.
Article 23

Un facultatiu nomenat per la Direcció Gerència a proposta dels membres de l’Equip és el cap de l’Equip d’Atenció Especialitzada. Aquest nomenament té una durada de tres anys renovables, amb acord previ entre la Direcció, el cap d’Equip i els membres de l’Equip.

Un facultatiu nomenat per la Direcció Gerència és el cap de Servei.

Els caps d’equip o de servei depenen del director mèdic.

El seu àmbit de responsabilitat el determina el director gerent a proposta del director mèdic.

El cap de l’Equip d’Atenció Especialitzada o el cap de servei assumeix les funcions següents, a títol enunciatiu:

1. Aplicar a l’activitat del servei les directrius i els objectius estratègics establerts amb la Direcció.

2. Dissenyar, proposar i garantir l’aplicació correcta en el seu servei de les pautes d’actuació diagnòstica i terapèutica.

3. Establir i mantenir mecanismes de coordinació i col·laboració amb la resta de serveis del CHA.

4. Gestionar els recursos humans assignats al seu servei.

5. Assegurar els mecanismes administratius necessaris per a la gestió del seu servei.
Article 24

Els diferents tipus de vinculació dels metges poden ser:

1. Laboral i per remuneració salarial. La dedicació pot ser plena o parcial. Aquest tipus de vinculació és l’única possible per als metges dels serveis centrals de suport.

2. Amb autorització d’exercici liberal privat convingut a l’interior del CHA i remuneració a l’acte.

3. Metge honorari del Centre Hospitalari Andorrà, figura de mèrit i pel reconeixement als serveis realitzats a l’Hospital. És proposat pel Consell de metges de l’Hospital i nomenat pel Servei Andorrà d’Atenció Sanitària.

4. Metge extern o metge que tot i que no té cap dels vincles definits amb l’Hospital, hi exerceix ocasionalment a demanda d’un pacient o d’un altre metge, amb l’autorització escrita de la Direcció de l’Hospital, escoltada l’opinió de la Comissió d’Acreditació.

Els metges de capçalera que tractin pacients hospitalitzats han de ser autoritzats per la Direcció de l’Hospital.
Article 25

La intensitat de dedicació dels facultatius la determina el Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària en funció de les necessitats assistencials i organitzatives del Centre Hospitalari Andorrà, i s’han d’especificar en el conveni que cada facultatiu subscriu amb l’Hospital.

Per les característiques pròpies d’un centre hospitalari de malalts aguts, és imprescindible que tot pacient ingressat tingui assegurada l’atenció continuada adequada, per a qualsevol problema urgent, durant les 24 hores del dia:

1. La resposta a problemes de caràcter vital immediat queda garantida per l’estructura de suport vital del centre: els Serveis de Cures Intensives i d’Urgències.

2. L’atenció continuada durant 24 hores per a problemes urgents queda garantida pel Servei d’Urgències i per les guàrdies dels equips d’atenció especialitzada i dels serveis centrals de suport.

Tot facultatiu que assumeixi pacients ingressats al CHA ha d’acordar amb el cap d’Equip d’Atenció Especialitzada al qual pertanyi la forma d’assegurar l’atenció continuada les 24 hores del dia als pacients esmentats, i la seva participació en el treball d’equip diari.

El marc de participació en els torns de guàrdia i en les tasques diàries de l’Equip ha de ser establert per la Direcció, d’acord amb la Junta Facultativa i escoltat el parer del Consell de metges.
Article 26

En qualsevol de les modalitats d’exercici descrites, el desenvolupament de l’activitat professional a l’interior del Centre Hospitalari Andorrà està regulat mitjançant l’establiment de les normes necessàries per garantir el funcionament correcte del servei hospitalari.
Article 27

Amb independència del tipus de vinculació, tots els metges que exerceixen en el Centre Hospitalari Andorrà han de:

1. Respectar els protocols i les pautes d’actuació professional vigents al Centre Hospitalari Andorrà.

2. Respectar el servei d’admissions amb llista única per a l’hospitalització del pacient i per a la utilització dels serveis quirúrgics, diagnòstics i terapèutics.

3. Realitzar la història clínica i l’informe d’alta, segons el model vigent en cada moment al Centre Hospitalari Andorrà.

4. Atenir-se en la seva actuació professional a les directrius de caràcter tècnic i organitzatiu que estableixi el cap d’equip o de servei, dins l’Equip d’Atenció Especialitzada.

5. Respectar i fer respectar les normes de funcionament vigents al Centre Hospitalari Andorrà en cada moment.

6. Respectar el dictamen de la Comissió d’Acreditació i les normes de revisió de privilegis vigents al Centre en cada moment.

7. Participar en els torns de guàrdies hospitalàries, seguint la normativa vigent.

8. Participar en les activitats de formació i en les comissions assessores i també en les sessions clíniques de la unitat assistencial a què estigui adscrit.
Article 28

A partir dels 50 anys, qualsevol facultatiu té el dret de reduir o abandonar totalment la realització de qualsevol tipus de guàrdia. Per fer efectiu aquest dret cal comunicar-ho a la Direcció Mèdica amb una antelació mínima de 6 mesos.

Inversament, la Direcció Mèdica pot rellevar de la realització de guàrdies qualsevol facultatiu a partir dels 60 anys, sempre motivadament i havent escoltat la Comissió d’Acreditació.

A partir dels 65 anys no es poden fer guàrdies, tret d’autorització expressa de la Direcció.

A partir dels 60 anys, qualsevol facultatiu té el dret de reduir progressivament la seva dedicació.

Després dels 65 anys, qualsevol facultatiu que desitgi continuar exercint a l’Hospital ha de sol·licitar anualment la reacreditació, i la Comissió d’Acreditació ha de verificar que no s’aprecia cap disminució significativa en la qualitat dels actes mèdics de la persona sol·licitant ni en les seves capacitats.

Inversament, la Comissió d’Acreditació pot proposar a la Direcció Mèdica la pèrdua de l’acreditació d’un facultatiu abans dels 65 anys, si se’n fa evident una disminució de les facultats professionals.
Article 29

Per al desenvolupament correcte de les tasques de Direcció Mèdica, es crea la Junta Facultativa.

Són funcions de la Junta Facultativa:

1. Assessorar el director mèdic sobre l’organització de l’atenció en el Centre Hospitalari i sobre l’adquisició de material i d’equipament medicoquirúrgic a aquest efecte.

2. Promoure la creació, la composició, la supervisió i el seguiment de les comissions. Han d’existir, com a mínim, les comissions de garantia de qualitat, d’històries clíniques, de farmàcia, d’infeccions, de mortalitat i de formació continuada.
Article 30

La Junta Facultativa està presidida pel director mèdic, i hi assisteix el director d’Infermeria amb veu i vot. La resta de membres són els càrrecs facultatius, inclosos els caps de Servei i caps d’Equip d’Atenció Especialitzada, que la Direcció Mèdica designi i dos metges més elegits pel Consell de Metges. La composició de la Junta Facultativa pot ser modificada per la Direcció Mèdica, en funció de les necessitats i actuant sobre els càrrecs designats per l’esmentada Direcció Mèdica.

La Junta Facultativa es reuneix, com a mínim, amb periodicitat mensual, i almenys dues vegades l’any amb el director gerent.
Article 31

Tots els facultatius han de tenir coberta adequadament la responsabilitat civil professional per una pòlissa d’assegurances. Aquest requisit és imprescindible per exercir al Centre Hospitalari Andorrà i se n’ha de lliurar al director mèdic una còpia, i la comprovació periòdica de la seva vigència.

Els facultatius amb vinculació laboral amb el CHA i els facultatius de guàrdia estan assegurats contra els riscos de la seva actuació professional en els actes derivats de la seva actuació durant aquesta mateixa guàrdia, mitjançant una pòlissa de responsabilitat civil subscrita pel Centre Hospitalari Andorrà.

Els facultatius amb qualsevol altra vinculació han de subscriure individualment una pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil i (exhibir)presentar cada any la pòlissa actualitzada.
Article 32

La Direcció del Centre Hospitalari Andorrà, d’acord amb la Junta Facultativa, estableix les especialitats que han d’efectuar guàrdies, de presència física o localitzables.

El director mèdic ha de nomenar un metge entre els presents en cada torn de guàrdia perquè assumeixi la direcció assistencial del Centre Hospitalari en els períodes de guàrdia. Aquest metge ha d’actuar conjuntament amb el comandament d’infermeria de guàrdia, i tots dos, en acabar la guàrdia, han de certificar les incidències, normals i extraordinàries, que hagin succeït en el període de la guàrdia.
Article 33

Els metges d’urgències no es poden responsabilitzar del seguiment de malalts que ingressen a l’Hospital, llevat de situacions especials expressament autoritzades. Els usuaris que hagin estat assistits al Servei d’Urgències i necessitin hospitalització, s’assignen a l’equip d’atenció especialitzada adequat. Els pacients que no expressin cap predilecció per un metge concret de l’Equip d’Atenció Especialitzada són assignats a l’especialista de guàrdia o a un especialista de l’Equip pel cap d’Equip.
Article 34

Els pacients ingressats al Centre Hospitalari que per motiu d’urgència ho requereixin, han de ser atesos en primer lloc pels metges del Servei d’Urgències o pel metge especialista de guàrdia de presència física.

A més d’atendre els pacients d’acord amb els continguts propis d’un servei d’urgències, el metge d’urgències realitza la distribució dels pacients a cada especialitat, d’acord amb els criteris establerts a l’article 33.

Capítol V. Organització del treball d’infermeria

Article 35

El director gerent crea, a proposta de la Direcció d’Infermeria, les àrees de responsabilitat sobre el treball d’infermeria que siguin necessàries.

Els càrrecs d’Infermeria depenen del director d’Infermeria.

El nomenament i cessament dels càrrecs d’Infermeria els realitza el director gerent, a proposta de la Direcció d’Infermeria.
Article 36

Són funcions dels càrrecs d’infermeria, en particular:

1. Organitzar el treball en la seva àrea de responsabilitat.

2. Promoure l’aplicació correcta de les cures d’infermeria per part del personal adscrit.

3. Tenir cura del bon ús del material i de l’equipament.

4. Proposar la compra de l’utillatge necessari per al desenvolupament de l’activitat en la seva àrea de responsabilitat.

5. Participar amb la Direcció d’Infermeria de l’Hospital en la consecució dels objectius de l’organització.

6. Assegurar una bona coordinació entre el personal d’infermeria adscrit a la seva àrea i la resta de l’equip assistencial.

7. Proposar a la Direcció d’Infermeria les modificacions de la plantilla, així com el nomenament i la destitució del personal d’infermeria adscrit a la seva àrea.

8. Avaluar el personal adscrit a la seva àrea de gestió.

Capítol VI. Òrgans de representació del Centre Hospitalari Andorrà

Article 37

La materialització del principi de gestió participativa exigeix l’existència d’òrgans específics orientats exclusivament a canalitzar la participació dels col·lectius principals que treballen al Centre Hospitalari Andorrà.

Els òrgans de representació del Centre Hospitalari Andorrà són dos:

La Junta de Representants
El Consell de Metges

Article 38

La Junta de Representants és l’òrgan superior de participació del Centre Hospitalari Andorrà.

Són membres de la Junta de Representants:

El director gerent
Sis vocals, dos dels quals són facultatius elegits pel Consell de Metges, dos són representants del personal d’infermeria i els dos restants, representants de la resta del personal

Article 39

Els sis vocals de la Junta de Representants són escollits per sufragi universal directe entre tot el personal adscrit al col·lectiu que representen. La duració del mandat és de dos anys.
Article 40

Són funcions de la Junta de Representants:

1. Vetllar per l’aplicació correcta dels principis continguts en aquest Reglament general.

2. Conèixer i dictaminar sobre el programa d’objectius i la memòria anuals.

3. Participar en la definició dels plans a mitjà i llarg termini.

4. Conèixer l’evolució de l’Hospital i els temes que afectin el personal.
Article 41

El Consell de Metges del Centre Hospitalari Andorrà està formalment integrat pel conjunt de facultatius que exerceixen la professió al Centre, sense discriminar-ne cap pel tipus de vinculació.

El Consell ha de tenir un secretariat compost per sis membres. El vot en les eleccions és directe i secret.

El Secretariat ha de designar, d’entre els membres escollits, dos per a la Comissió d’Acreditació, dos per a la Junta Facultativa i dos més per a la Junta de Representants.

El Secretariat del Consell de Metges ha de mantenir una relació contínua i estable amb la Direcció del Centre Hospitalari Andorrà, i ha de ser el representant legal del Consell de Metges en l’exercici de les funcions d’aquest.

Són funcions del Secretariat:

1. Assumir la màxima representativitat del Consell de Metges en casos d’urgència, quan no sigui possible reunir el plenari del Consell de Metges.

2. Decidir les Reunions del Plenari del Consell de Metges i executar els acords presos pel plenari.

3. Convocar les eleccions per a la renovació dels representants del Consell de Metges.

4. Difondre els resultats del treball dels membres del Secretariat que participen en els diferents òrgans de l’Hospital.

5. Exercir les funcions pròpies de la secretaria del Consell de Metges.

Per desenvolupar les seves funcions, el Consell de metges o el Secretariat del Consell de Metges pot crear les comissions que cregui necessàries.

La Direcció de l’Hospital ha de posar a disposició del Consell de Metges i del seu Secretariat els mitjans i la infraestructura necessària per a un desenvolupament normal de les seves funcions.
Article 42

Són funcions del Consell de Metges:

1. Escollir els representants per als diferents òrgans de l’Hospital.

2. Discutir i elaborar propostes en totes les àrees i els aspectes relacionats amb l’exercici de la medicina al Centre.

3. Vetllar per l’existència d’harmonia entre els professionals i per l’observança dels principis deontològics de la professió.

4. Ser informat de la situació econòmica de l’Hospital i, en general, del funcionament i de l’evolució del Centre.

5. Ser consultat sobre possibles canvis d’orientació de l’activitat del Centre.

6. Ser informat de les modificacions de la plantilla de facultatius del Centre o de les formes de vinculació.

7. Vetllar pels drets i les obligacions que es derivin de l’exercici professional dels metges de l’Hospital.

8. Examinar i esmenar, quan correspongui, el Reglament intern del personal mèdic perquè sigui aprovat, si escau, pel Consell Directiu del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària.

9. Aprovar la instrucció permanent del seu propi funcionament que completi o ampliï aspectes no previstos en aquest Reglament.

10. Promoure la modificació d’aquest Reglament i de tots els reglaments que afectin el col·lectiu mèdic proposant les esmenes corresponents al director gerent del CHA.

Capítol VII. Drets dels pacients

Article 43

Els pacients atesos al Centre Hospitalari Andorrà tenen un conjunt de drets i deures, el coneixement dels quals els ha de ser facilitat pel Centre.
Article 44

Tot pacient atès al Centre Hospitalari disposa d’una història clínica dipositada a l’arxiu d’històries clíniques del Centre. Els models d’història clínica els proposa la Junta Facultativa i els aprova la Direcció Mèdica. El pacient és el propietari de la informació continguda a la Història Clínica.

La Direcció Mèdica proposa al Consell Directiu del SAAS les directrius que han de garantir la confidencialitat de la informació clínica i dels registres mèdics perquè siguin aprovades, sigui quina sigui la forma de registre. Tot el personal que tingui accés a aquestes dades està sotmès al secret professional.
Article 45

La Carta de drets i deures del pacient ha d’incloure i desenvolupar, en particular, els principis següents:

1. Reconeixement del dret del pacient al respecte a la seva dignitat i integritat.

2. Reconeixement del dret del pacient al respecte als seus drets fonamentals, respecte de les aplicacions de la biologia i la medicina.

3. Reconeixement del dret del pacient a un accés equitatiu a atencions de salut de qualitat apropiada.

4. Reconeixement del dret del pacient i els familiars a ser informats de la malaltia, els tractaments possibles, la finalitat i la naturalesa dels tractaments, i les conseqüències i els riscos.

5. Reconeixement del dret del pacient que qualsevol intervenció en el camp de la salut (exploracions, tractaments, actes quirúrgics, transfusions...) solament es pugui efectuar després que la persona concernida, o el representant legal, hagi donat per escrit el consentiment lliure i amb coneixement de causa, després d’obtenir la informació adequada. La persona concernida, o el representant legal, pot retirar en qualsevol moment el consentiment.

6. Reconeixement del dret del pacient a ser tractat sense cap mena de discriminació i que l’hospitalització afecti com menys millor les seves relacions personals i socials.

7. Reconeixement del dret del pacient a conèixer el nom dels metges responsables de la seva atenció i, en el moment de l’alta, a rebre un informe amb indicacions terapèutiques precises i amb un resum de l’historial clínic.

8. Reconeixement del dret del pacient a ser tractat amb respecte a les seves conviccions personals.

9. El pacient pot cursar reclamacions, dirigides al director gerent, que en tots els casos han de ser contestades.

10. El pacient i els familiars han de respectar les normes de funcionament de l’Hospital, col·laborant amb el personal i tenint cura de les instal·lacions.

11. En cas d’alta voluntària o de refús d’una determinada prova diagnòstica o tractament, el pacient ha de signar el document corresponent i eximir l’Hospital de qualsevol responsabilitat derivada d’aquesta decisió.

12. El pacient té dret a escollir el metge que el tracta a l’Hospital, així com els especialistes per a interconsultes.

Capítol VIII. Règim disciplinari

Article 46

El règim disciplinari pel qual es regeix tot el personal adscrit al Centre Hospitalari Andorrà, sigui quin sigui el seu tipus de vinculació, es recull als reglaments de personal del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària i, en termes generals, al Codi de l’Administració i el seu procediment sancionador.

Capítol IX. Règim economicofinancer

Article 47

El CHA disposa d’un pressupost anual d’ingressos i despeses, l’avantprojecte del qual és elaborat pel director gerent d’acord amb la Llei general de les finances públiques i les directrius del Govern, i que ha de ser presentat al Consell Directiu del SAAS perquè el discuteixi i l’aprovi.
Article 48

El pressupost anual ha d’incloure unes previsions d’ingressos i de despeses equilibrats.
Article 49

En qualsevol cas, els fons aportats per la CASS han de ser suficients per atendre les necessitats assistencials dels seus assegurats atesos a l’Hospital, considerant únicament les depeses de funcionament, i amb el benentès que correspon a l’usuari pagar les despeses no estrictament assistencials i el percentatge de participació estipulat.
Article 50

El Govern ha d’aportar els fons necessaris per cobrir els costos de l’atenció als malalts sense cap mena de protecció i insolvents, excepció feta dels pacients privats, que sempre han de fer front als costos reals de l’atenció rebuda.

En cap cas l’aportació del Govern no pot ser inferior al cinc per cent (5%) del pressupost anual de despeses de funcionament de l’Hospital, ni tampoc al cost real de les despeses d’assistència als malalts sense protecció i insolvents.
Article 51

El Centre Hospitalari Andorrà ha d’establir una llista de tarifes per atendre pacients privats, és a dir, aquells que financen la totalitat de la despesa sanitària amb recursos privats –propis, de mutualitats, de companyies d’assegurança lliure, etc.

La suma de totes les vies de finançament esmentades ha de possibilitar que el Centre cobreixi els costos propis de cada cas i que, a més, obtingui un marge de benefici raonable per millorar les condicions assistencials i per a la provisió del fons d’inversions.
Article 52

Altres fonts d’ingressos poden ser les donacions, la venda de productes derivats del funcionament de l’Hospital i, en general, totes les que autoritzi el SAAS.
Article 53

Els fons necessaris per finançar les inversions s’obtenen a partir de l’execució del pressupost anual i dels fons d’inversió extraordinària.

Aquest procediment de finançament extraordinari de les inversions té la finalitat d’assegurar l’adquisició i la renovació d’equips d’alta tecnologia i la realització de les obres de conservació més importants.
Article 54

El pressupost del CHA ha de ser calculat a partir d’una base històrica. Sempre s’ha de considerar el nivell de recursos de l’any anterior per produir un nombre similar de serveis en l’exercici següent.

En el cas de proposar un augment o una disminució dels recursos, s’han d’incloure aquestes circumstàncies en el model pressupostari. D’aquesta manera, el pressupost final ha d’estar compost per un pressupost de base històrica més un pressupost complementari, corresponent als serveis que es pretenen crear o suprimir.
Article 55

El pressupost de despeses, basat en l’activitat prevista, ha d’incloure una avaluació quantificada de les despeses de personal i de les partides de despesa del centre restants.

El SAAS ha d’aportar informació sobre l’evolució de les magnituds macroeconòmiques en matèria de salaris i de compra de béns i serveis, i s’ha de realitzar al CHA el procés corresponent d’indexació previsional sobre el pressupost de despeses de l’exercici següent.
Article 56

El pressupost de despeses ha de separar les corrents de les inversions i, en aquest segon cas, ha de diferenciar les inversions pressupostàries de les extrapressupostàries.
Article 57

En la presentació del pressupost s’hi ha d’incloure un nombre raonable d’hipòtesis. En tot cas, la base pressupostària comuna a totes les hipòtesis ha de ser que tota hospitalització, d’acord amb el volum d’activitat prevista, tingui els costos compensats.

També cal especificar sempre els indicadors d’activitat i els mecanismes d’ajustament a utilitzar al final de l’exercici pressupostari, en el supòsit que hi hagi dèficit o superàvit.
Article 58

El calendari d’elaboració del pressupost el fixa el SAAS, d’acord amb la Llei general de les finances públiques i el que disposin les normes generals vigents.
Article 59

La Direcció del CHA ha d’elaborar un procediment de consens per preparar el pressupost, amb participació de la Junta Facultativa i dels òrgans de representació del CHA.
Article 60

Un cop aprovat el pressupost, segons el model descrit, el SAAS ha de disposar les aportacions periòdiques al CHA dels fons aportats pel Govern. El sistema de pagament ha d’impedir l’existència de problemes de tresoreria.
Article 61

El SAAS ha de vetllar perquè el CHA no intervingui en operacions d’endeutament per circumstàncies alienes a la mateixa gestió.
Article 62

El model pressupostari del CHA està basat en la identificació de centres de responsabilitat, destinats a la preparació i la presentació del pressupost.
Article 63

Un centre de responsabilitat és una unitat organitzativa que realitza una o diverses activitats, amb una estructura i uns recursos propis, i està dotada d’una única responsabilitat. La delimitació dels centres de responsabilitat ha d’incloure el conjunt d’activitats, tant assistencials com no assistencials, del CHA.
Article 64

Per a cada centre de responsabilitat, el pressupost ha de detallar un quadre amb l’activitat prevista i els mitjans congruents amb aquesta activitat.

Tanmateix, s’han de recollir les propostes de variació del volum d’activitat i dels mitjans per a cada Centre de Responsabilitat.
Article 65

La Direcció del CHA ha de disposar d’un sistema de control intern que ha de descriure mensualment l’evolució pressupostària de les grans partides de la despesa i el volum d’activitat i indicadors hospitalaris principals.

També hi han de constar els objectius previstos i els assolits realment, i proposar mesures clares a fi de normalitzar les desviacions detectades.
Article 66

En finalitzar cada exercici pressupostari, el director gerent ha de presentar la memòria de gestió. En aquesta memòria hi ha d’haver els resultats econòmics i assistencials del CHA, i ha de ser la base del procés d’ajustament pressupostari.

La memòria de gestió ha d’explicitar els estats financers clàssics: el balanç i el compte de resultats. Anualment han de ser auditats per un servei extern al CHA i de solvència professional reconeguda.

Disposició derogatòria

Queda derogat el Reglament d’estructura i funcionament del Centre Hospitalari Andorrà (CHA) aprovat pel Govern en data 12 de juliol del 2000 i publicat al BOPA núm. 38, de data 19 de juliol del 2000.

Disposicions finals

Primera

Aquest Reglament entra en vigor al cap de quinze dies de la data en què es publica al BOPA.
Segona

Amb l’entrada en vigor d’aquest Reglament general, queden derogades totes les normes, les instruccions i les notes de servei que estiguin en contradicció amb allò que s’hi estableix.
Tercera

A l’entrada en vigor d’aquest Reglament general, s’obre un període de 60 dies per celebrar eleccions al Consell de Metges, per adaptar-se al nou funcionament i la nova composició.

Andorra la Vella, 4 de gener del 2001



Portal Jurídic del Principat d’Andorra