Carregant...
 

Reglament d’organització i funcionament de la junta electoral



Exposició de motius

La recent modificació de la Llei qualificada del règim electoral i del referèndum de data 15 de desembre del 2000 ha regulat de forma molt succinta el sistema de funcionament intern de la Junta Electoral.

Aquesta mancança havia de suposar, necessàriament, l’adopció de diverses normes de funcionament intern que permetin tractar dins d’un cert ordre sistemàtic els assumptes que són sotmesos a la Junta, tal com ja es preveu al paràgraf 5 de l’article 30 de la Llei qualificada del règim electoral i del referèndum.

D’acord doncs amb aquesta disposició, la Junta Electoral ha aprovat en la seva sessió del 19 de gener el següent Reglament d’organització i funcionament.

Capítol I. El sistema de torns

Article 1

Als efectes de diligenciar la tasca que li ha estat confiada, la Junta funcionarà per torn rotatori de ponències.
Article 2

En la reunió de constitució de la Junta s’adoptarà el sistema d’atribució per ponències de les consultes, queixes o recursos que li siguin adreçats. Aquest procediment serà invariable tot al llarg de la legislatura, llevat de les causes d’abstenció o de recusació que puguin afectar els seus membres, tal com figuren previstes a l’article 73 de la Llei qualificada de la justícia.

Capítol II El registre i la tramitació d’escrits

Article 3

Als efectes de portar un control adequat dels assumptes sotmesos a la Junta, el secretari obrirà i tindrà al dia dos llibres de registre: l’un per a les consultes i l’altre per a les queixes i els recursos. En ell inscriurà per ordre cronològic d’arribada els diferents escrits que siguin sotmesos a la Junta Electoral.
Article 4

1. Tots els escrits seran adreçats a la Junta Electoral, sense cap altra especificació, si bé fent constar de forma clara si es tracta d’una consulta, queixa o recurs.

2. Totes les peticions i demandes que siguin adreçades a la Junta hauran d’anar acompanyades de 7 còpies, una de les quals serà retornada pel secretari al demandant degudament segellada, amb indicació de la data i l’hora en què hagi estat rebut el document.

3. Fins que no es disposi de la infraestructura corresponent, tots els escrits seran entrats a la seu de la Secretaria General del Consell General.
Article 5

El secretari procedirà a la immediata comunicació al president de l’escrit presentat, i trametrà als membres de la Junta les còpies corresponents, amb expressa indicació al ponent de la seva qualitat.

En el seu cas, i prèvia indicació del president, procedirà a la convocatòria de la propera reunió de la Junta.

Capítol III. Les reunions

Article 6

1. Les deliberacions de la Junta seran secretes i les decisions s’adoptaran de manera col·legiada per majoria de vots.

2. La redacció de la resolució o recomanació correspondrà al membre de la Junta que hagi estat ponent. A tal efecte disposarà de la col·laboració del secretari de la Junta.
Article 7

Del contingut de les reunions el secretari n’aixecarà la corresponent acta, que contindrà de forma succinta els acords que hagin estat adoptats.

Disposició final

Aquest Reglament entrarà en vigor el dia següent de la seva publicació al Butlletí Oficial.

Casa de la Vall, 19 de gener del 2001

El President de la Junta Electoral
Antoni Fiñana Pifarré



Portal Jurídic del Principat d’Andorra