Correcció d’errata
Índex
[Mostra/Amaga]Vist que s’han constatat un error de transcripció en la publicació del Decret del 6 de maig del 2009 d’aprovació del Reglament de modificació del Reglament de piscines d’ús col·lectiu, publicat al BOPA núm.35, any 21, del 13 de maig del 2009, es procedeix a la seva íntegra publicació, que queda redactada com segueix:
“Decret d’aprovació del Reglament de modificació del Reglament de piscines d’ús col·lectiu
Exposició de motius
L’aigua és un bé escàs i en èpoques de sequera derivades del canvi climàtic se’n fa necessari l’estalvi. Fins ara el Reglament de piscines d’ús col·lectiu fixava determinades operacions de gestió i manteniment de l’aigua que podien arribar a suposar una limitació per aplicar nous sistemes d’estalvi d’aigua.El Govern d’Andorra vol prendre les mesures oportunes per adaptar la legislació nacional vigent al progrés tècnic i científic, tenint en compte que la utilització de l’aigua per a finalitats recreatives reverteix en el benestar de la comunitat pels seus efectes en la salut i en la qualitat de vida dels usuaris.
Aquests criteris nous no han de representar un perill per a la salut pública, han de permetre un estalvi d’aigua, i al mateix temps n’han de garantir la qualitat.
Aquesta mesura implica també la necessitat d’instaurar programes d’autocontrol que hauran de portar a terme els responsables de les instal·lacions.
Per tal de millorar el control de les aigües de lleure, a partir d’ara s’introdueix un model nou de gestió de les instal·lacions dirigides a l’autocontrol, i es trasllada al titular la responsabilitat del manteniment, la seguretat i el control de les instal·lacions, amb l’objectiu de minimitzar el possible risc sanitari i de seguretat que es pugui derivar del seu ús.
En consonància amb aquest punt, també s’actualitzen les titulacions que permeten desenvolupar les tasques de salvament i socorrisme en piscines d’ús col·lectiu.
A proposta del Ministeri de Salut, Benestar, Família i Habitatge, el Govern, en la sessió del 6 de maig del 2009 acorda:
Article únic
S’aprova el Reglament de modificació del Reglament de piscines d’ús col·lectiu, que entra en vigor al cap de quinze dies de ser publicat al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra.
Disposició derogatòria
Amb l’entrada en vigor d’aquest Reglament, queden derogats els articles 44.1, 55, 56, 57, 58 i 59, i els annexos I i IV del Reglament de piscines d’ús col·lectiu, del 21 de març de 1996, publicat al Butlletí Oficial del Principat d’Andorra el 27 de març de 1996, núm. 22, any 8.Reglament de modificació del Reglament de piscines d’ús col·lectiu
Article 1
Es modifica l’article 44.1, que queda redactat com segueix:
“Article 44.1
L’aportació d’aigua nova als vasos serà la suficient per garantir el manteniment de la qualitat de l’aigua i perquè es mantingui el nivell necessari per al funcionament del sistema de recirculació, sempre que compleixi els paràmetres indicats als annexos I, II i IV. Una vegada l’any, preferentment a la primavera o a la tardor, s’ha de realitzar el buidatge total, per tal d’efectuar les operacions de neteja i desinfecció.”
Article 2
Es modifica l’article 55, que queda redactat com segueix:
“Article 55
1. Es responsabilitat del titular garantir la presència d’un socorrista degudament format, al servei exclusiu de la vigilància, durant tot l’horari d’obertura al públic.
2. Les formacions reconegudes en socorrisme aquàtic que s’impartiran al Principat d’Andorra son:
a. Curs de socorrisme aquàtic, reconegut per la Creu Roja
b. Diploma d’Ensenyament Professional en activitats esportives i de lleure, expedit pel Ministeri d’Educació Formació Professional, Joventut i Esports del Govern d’Andorra.
b. Diploma d’Ensenyament Professional en activitats esportives i de lleure, expedit pel Ministeri d’Educació Formació Professional, Joventut i Esports del Govern d’Andorra.
3. El departament de Salut establirà quines formacions impartides en altres països seran reconegudes a Andorra.
4. Totes les persones amb formació de socorrisme aquàtic reconegudes hauran d’actualitzar la seva formació cada dos anys.”
Article 3
Es modifica l’article 56, que queda redactat com segueix:
“Article 56
1.El titular d’una piscina d’ús col·lectiu, ja sigui persona pública o privada, és el responsable d’elaborar un programa d’autocontrol que garanteixi el correcte funcionament, manteniment, salubritat i seguretat de les instal·lacions, d’acord amb les exigències d’aquest Reglament.
2.El programa d’autocontrol ha d’incloure, com a mínim, els plans següents:
1) Pla d’anàlisi de l’aigua:
a) Almenys una vegada al dia cal registrar les lectures dels cabalímetres d’entrada i de recirculació d’aigua.
b) Dues vegades al dia, en obrir la piscina i en el moment de màxima concurrència, cal analitzar els paràmetres i els valors següents:
c) Els paràmetres dels annexos I i II cal analitzar-los:
d) Els darrers controls sobre la qualitat de l’aigua s’exposaran en un lloc visible i fàcilment accessible als usuaris.
b) Dues vegades al dia, en obrir la piscina i en el moment de màxima concurrència, cal analitzar els paràmetres i els valors següents:
- A les piscines on es realitzi la desinfecció de l’aigua amb clor o els seus compostos, els paràmetres que s’han de controlar són el pH, el clor residual lliure, el clor residual total i els isocianurats, si escau.
- A la resta de piscines, a part del pH, els paràmetres que s’han de controlar els fixa en cada cas el ministeri responsable de la salut.
- A les piscines cobertes s’ha de controlar també la temperatura de l’aigua, la temperatura ambiental i el grau d’humitat.
- A la resta de piscines, a part del pH, els paràmetres que s’han de controlar els fixa en cada cas el ministeri responsable de la salut.
- A les piscines cobertes s’ha de controlar també la temperatura de l’aigua, la temperatura ambiental i el grau d’humitat.
c) Els paràmetres dels annexos I i II cal analitzar-los:
- Cada trenta dies.
- Abans de la posada en servei.
- Després d’una aturada de les instal·lacions, per motius tècnics o per qualsevol altra causa.
- Abans de la posada en servei.
- Després d’una aturada de les instal·lacions, per motius tècnics o per qualsevol altra causa.
d) Els darrers controls sobre la qualitat de l’aigua s’exposaran en un lloc visible i fàcilment accessible als usuaris.
2) Pla de tractament de l’aigua dels vasos:
S’ha de fer constar:
a) Tractaments als quals se sotmet l’aigua des que entra de la xarxa d’abastament
fins al vas.
b) Operacions de control i manteniment del tractament.
c) Procediments d’actuació en cas d’incidència en el tractament.
d) El producte o els productes que s’utilitzen, les fitxes de seguretat d’aquests
productes i la forma d’aplicació.
fins al vas.
b) Operacions de control i manteniment del tractament.
c) Procediments d’actuació en cas d’incidència en el tractament.
d) El producte o els productes que s’utilitzen, les fitxes de seguretat d’aquests
productes i la forma d’aplicació.
3) Pla de neteja i desinfecció de totes les instal·lacions.
4) Pla de desratització i de desinsectació, amb la indicació de mesures preventives, mesures de control en cas de plaga, i productes utilitzats (s’ha d’adjuntar la fitxa de seguretat i la menció del termini de seguretat).
5) Pla de neteja i manteniment del sistema de ventilació i calefacció que impliqui el control de la temperatura i la humitat ambiental, a les piscines cobertes.
6) Pla de formació del personal en les matèries relacionades en aquest Reglament que siguin rellevants per al seu lloc de treball.
7) Pla de revisió i manteniment de les instal·lacions.
8) Pla de seguretat de les instal·lacions, on consti, si escau, el personal socorrista de la piscina amb la seva titulació acreditativa i horaris de vigilància, i el reglament de règim intern.”
Article 4
Es modifica l’article 57, que queda redactat com segueix:
“Article 57
Tots els plans del sistema d’autocontrol, així com els resultats i incidències que generen, han de quedar registrats documentalment de forma que se’n pugui fer un seguiment retrospectiu. El programa d’autocontrol ha de trobar-se a l’establiment a disposició de l’autoritat sanitària competent durant un temps de dos anys.”
Article 5
Es modifica l’annex I, que queda redactat com segueix:
“Annex I
Paràmetres físics i químics de l’aigua del vas de la piscina.
Paràmetre |
Unitat |
Valors |
Notes |
1. Terbolesa | UNT | ≤ 2 | |
2. Conductivitat 20º | μS/cm | < 800 | (1) |
3. pH | unitat pH | 6,9-8,2 | (2) |
4. Temperatura | ºC | 24-30 | (3) |
5. Alcalinitat | mg/l CaCO3 | 75-250 | |
6. Oxidabilitat | mg O2/l | < 4 | (4) |
7. Amoni (NH4+) | mg/l | ≤ 0.5 |
Notes
1. Màxim increment respecte al valor que presenta l’aigua que abasta la piscina.
2. Es poden fixar altres intervals, d’acord amb el tipus de tractament.
3. Piscines cobertes.
4. Màxim increment respecte al valor que presenta l’aigua que abasta la piscina. Es poden fixar altres valors, d’acord amb el tipus de tractament.”
Article 6
1. Es modifica el límit del paràmetre ozó, que queda com segueix:
“Annex IV
Paràmetre |
Unitat |
Valor |
Notes |
[...] | |||
7. Ozó | mg/l O3 | (≤) 0,4 | (2) |
2. S’afegeix un punt 9 a l’annex IV que queda redactat com segueix:
Paràmetre |
Unitat |
Valor |
Notes |
[...] | |||
9. Biguanides | ppm | 25-50 | ” |
Disposició transitòria
Els responsables de tota instal·lació afectada per aquest Reglament disposen d’un període d’adaptació de 6 mesos, com a màxim, des de l’entrada en vigor d’aquest Reglament.Cosa que es fa pública per a coneixement general
Andorra la Vella, 13 de maig del 2009
Albert Pintat Santolària
Cap de Govern en funcions
Cap de Govern en funcions